دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 11:47
در گفت‌وگو با آنا؛

محمود افشاردوست: مقایسه «لوزانو» با« ولاسکو» غیرمنطقی است/ «لوزانو» اهداف ما را محقق کرد اما ایراد مدیریتی دارد/ در مورد ماندن این مربی تصمیمی نگرفتیم

دبیر فدراسیون والیبال گفت: بازیکنانی که هم اکنون قصد خداحافظی از تیم ملی والیبال را دارند به هیچ عنوان پیر نیستند اما اگر انگیزه ای برای حضور در تیم ملی را ندارند ما نمی توانیم جلوی آنها را بگیریم.
کد خبر : 113192

محمود افشاردوست در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره ارزیابی‌اش از عملکرد ملی پوشان والیبال در رقابت‌های المپیک ریو گفت: « اگر تنها نتیجه‌ای که ملی پوشان در رقابت‌های المپیک به دست آوردند را در نظر بگیرم ما نتیجه خوبی به دست آوردیم چرا که در وهله اول هدف اصلی ما صعود به المپیک بود و هدف دوم این بود که در جمع 8 تیم صعودکننده به مرحله دوم رقابت‌های المپیک قرار بگیرم که خوشبختانه هر دوی آنها برای تیم محقق شد.»


وی افزود: «تیم ملی برای اولین بار در المپیک حضور پیدا می‌کرد و فکر می‌کنم برای تیمی که اولین حضورش را در این رقابت‌ها تجربه می‌کرد کسب عنوان پنجمی نتیجه قابل قبولی باشد. به هر حال والیبال ما در این چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و همه مردم توقع بالایی از ما داشتند اما به نظرم بازیکنان خوب عمل کردند و به هدف‌های که فدراسیون برای آنها در نظر گرفته بودند رسیدند.»


دبیر فدراسیون والیبال همچنین در مورد عملکرد لوزانو اظهار کرد: «به نظرم کار «لوزانو» از بعد فنی نقص نداشت چرا که تیم ما با همین مربی به المپیک صعود کرد و بعد از آن در جمع هشت تیم صعودکننده قرار گرفت بنابراین نمی‌توانیم ایراد فنی از او بگیریم. البته در بحث مدیریتی انتقاداتی بر او وارد شده است که من نمی‌توانم به صورت دقیق در مورد این موضوع اظهار نظر کنم و این مسئله را باید افرادی که با لوزانو زندگی کردند و نحوه رفتارش را با بازیکنان دیدند در موردش نظر بدهند. لوزانو به عنوان مربی که برای تیم ما دو موفقیت به دست آورد کارنامه قابل قبولی دارد و ضمن اینکه در این شرایط نباید «لوزانو» را با مربیان دیگر مقایسه کنیم. اگر تیم ما با ولاسکو به اوج خود رسید تنها مربی شرط نبود بلکه بازیکنان ما پتانسیل بالایی داشتند که موفقیت حاصل شد بنابراین مقایسه «لوزانو» با «ولاسکو »به نظرم غیرمنطقی است. ضمن اینکه مدت زمانی که «لوزانو» در کنار ملی پوشان بود زمان بسیار کمی بود و حتی او به درستی نمی توانست تغییراتی در تیم ایجاد کند چرا که تنها هدف ما این بود داشته هایمان تقویت شود و به المپیک صعود کنیم.»


افشاردوست با انتقاد از برخی که می گویند پیروزی تیم ملی مقابل مصر و باکو قابل پیش بینی بود، اظهار کرد:« زمانی که تیم به المپیک صعود کرد تیم های همگروه ما مشخص نشده بودند بنابراین ملی‌پوشان تنها برای پیروزی مقابل این دو تیم تلاش نکرده بودند آنها در این رقابت‌ها مقابل تک‌تک تیم‌ها با انگیزه وارد میدان شدند و تلاش خودشان را کردند.»


وی درباره این که قبل از آغاز المپیک برخی از بازیکنان تصمیم داشتند بعد از پایان بازی‌ها از تیم ملی خداحافظی کنند گفت: «اگر بازیکنی انگیزه ای برای حضور در تیم ملی نداشته باشد نمی توانیم او را مجبور کنیم که در تیم بماند و بازی کند. از طرفی ممکن است بازیکنان این تصمیم را در شرایطی گرفتند که خستگی و فشردگی بازی ها آنها را اذیت کرده است بنابراین فدراسیون قصد دارد در چند روز آینده با این بازیکنان جلسه ای داشته باشد و درباره این موضوع با آنها صحبت کند.»


دبیر فدراسیون والیبال در ادامه صحبت هایش به بحث جایگزینی این بازیکنان اشاره کرد و گفت: «متاسفانه صحبت‌هایی مطرح می شود مبنی بر اینکه ما جایگزینی برای این بازیکنان نداریم. به طور حتم بازیکنی که چندین دوره در مسابقات لیگ جهانی بازی کرده و در المپیک و مسابقات انتخابی هم حضور داشته تجربه بسیار بالایی نسبت به یک جوان 21 ساله دارد. اگر قرار باشد این بازیکنان از تیم ملی خداحافظی کنند ما بازیکنان جوان داریم که البته تجربه آنها را ندارند اما با گذشت زمان و حضور در تورنمنت های مختلف آنها هم با تجربه می شوند و جای نگرانی نیست. البته من معتقدم بازیکنانی که هم اکنون قصد خداحافظی دارند حداقل سه چهار سال دیگر می توانند در تیم ملی حضور داشته باشند و به هیچ عنوان پیر نیستند این بازیکنان مانند میوه های درخت هستند که هم اکنون زمان برداشت آنهاست و نباید به این راحتی کنار بروند ولی باز هم می گویم اگر دیگر انگیزه ای برای حضور در تیم ملی ندارند ما نمی توانیم جلوی آنها را بگیریم.»


افشاردوست همچنین در مورد ادامه همکاری با لوزانو اظهار کرد: «قرارداد فدراسیون با «لوزانو» تا پایان المپیک بود و او هم اکنون برای ما با مربیان دیگر هیچ تفاوتی ندارد. در حال حاضر هنوز برای ادامه همکاری با او تصمیمی نگرفتیم و قرار است با داورزنی و چند کارشناس دیگر عملکرد او را بررسی کنیم و نتیجه نهایی را تا چند روز دیگر اعلام کنیم. البته «لوزانو» هم از چند تیم باشگاهی پیشنهاد دارد اما در صحبت هایش اعلام کرده که اولویتش با ایران است و منتظر تصمیم ماست. ما هم نمی‌توانیم بدون ارزیابی عملکردش بگوییم او مربی خوبی است و باید در تیم بماند این تصمیم نیاز به چند جلسه بررسی دقیق و موشکافانه دارد.»


دبیر فدراسیون والیبال همچنین به حاشیه هایی که برای تیم ملی به وجود آمد، اشاره کرد و گفت: «متاسفانه قبل از اینکه به المپیک اعزام شویم انتقادهایی بر تیم ملی از سوی رسانه ها وارد شد که همین موضوع کمی تمرکز تیم را بهم ریخت. در جریان مسابقات هم حاشیه هایی به وجود آمد که در بخشی از آنها بازیکنان حق داشتند و بهتر است این موضوع را از طرف خود آنها پیگیری کنید. به هر حال انتقادهای از بدنه فدراسیون و بازیکنان از طرف رسانه ها شده بود که به نظرم زمان مناسبی برای بیان آنها نبود و این موضوع باید بیشتر مدیریت می شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته