دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1395 - 17:00
در گفت‌وگو با آنا

مدیر فنی تیم ملی تکواندو: نتایج ریو در شأن تکواندو ایران نبود/ پولادگر قصد توهین نداشت

غلامحسن ذوالقدر گفت: دلایل زیادی باعث بوجود آمدن این ناکامی شد که غرور بچه ها هم می‌تواند یکی از این عوامل باشد.
کد خبر : 113189

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی تکواندوی ایران با چهار ورزشکار در رقابت‌های المپیک ریو شرکت کرد و در حالی که انتظار زیادی از 3 تکواندوکار مرد تیم ملی می‌رفت که مثل دوره‌های قبل المپیک بتوانند برای کاروان ورزشی ایران افتخار‌آفرینی کنند اما آنها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و دست خالی به ایران برگشتند.


غلامحسن ذوالقدر مدیر فنی تیم ملی تکواندو در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج ضعیف تکواندوکاران ایران در رقابت‌های المپیک گفت: «ما از نتایج به دست آمده شوکه شدیم، واقعا این نتایج در شان تکواندو ایران نبود. ما نتوانستیم انتظارات جامعه ورزشی و مردم را برآورده کنیم و از این بابت شرمنده مردم شدیم.»


وی ادامه داد: «تکواندو ایران همیشه در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و افتخارات بیشماری را کسب کرد و طبق همین منوال ما انتظار داشتیم که ورزشکاران ما در المپیک ریو هم بتوانند این مدال‌آوری را ادامه دهند. من با تکواندو زندگی کردم و سال‌ها در کنار تیم ملی بودم و تاکنون سابقه نداشته است که چنین نتیجه‌ای کسب کنیم.»


ذوالقدر در خصوص کسب اولین مدال بانوان ایران در المپیک توسط کیمیا علیزاده بانوی تکواندکار ایران اظهار داشت: «من کسب اولین مدال طلای بانوان ایران در المپیک توسط خانم علیزاده را به همه بانون ایران تبریک می‌گویم. علیزاده نشان داد که حجاب هیچ محدویتی برای یک زن ایرانی ایجاد نمی‌کند و این مدال می‌تواند توجه مسئولان ورزش را به سمت ورزش بانوان بیشتر جلب کند. علیزاده در المپیک نمایش بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشت و قطعا یکی از آینده داران تکواندو ایران در سال‌های بعد است.»


مدیرفنی تیم ملی دررابطه با این مساله که قبل از مسابقات فکر می‌کردید چند مدال در المپیک کسب کنید، بیان کرد: «سه ورزشکار مرد ایران که در رقابت‌های المپیک شرکت کردند، در وزن‌های خودشان جز نفرات برتر در جهان هستند و در ماه‌های آخر همیشه جز 3 رنک برتر اوزان خودشان بودند. ما فکر می‌کردیم هر 3 نفر آنها بتوانند مدال کسب کنند اما متاسفانه نتایجی رقم خورد که فکرش را هم نمی‌کردیم.»


ذوالقدر در مورد صحبت‌های برخی از اهالی تکواندو در مورد مغرور شدن تکواندوکاران تیم ملی افزود: «در حال حاضر نمی‌توانیم علت کسب نتایج بد را اعلام کنیم. ما در چند روز آینده کارگروهی تشکیل خواهیم داد تا علل کسب نتایج ضعیف تکواندوکاران خودمان را بررسی کنیم و قطعا دلایل این ناکامی را اعلام خواهیم کرد. اما به صورت کلی می‌توان گفت دلایل زیادی باعث بوجود آمدن این ناکامی شد که غرور بچه ها هم می‌تواند یکی از این عوامل باشد.»


وی در مورد صحبت‌های محمد پولادگر رئیس فدراسیون در مورد تکواندوکاران ایرانی تیم ملی آذربایجان و مزدور خواندن آنها گفت: «من چندین سال است که آقای پولادگررا می‌شناسم و شخصیت ایشان به گونه‌ای نیست که بخواهند به کسی توهین کنند. وی همانطور که در فرودگاه هم اعلام کرد اصلا قصد توهین به تکواندوکاران ایرانی تیم ملی آذربایجان را نداشت و فشاری که بابت شکست تکواندوکاران ایرانی روی آقای پولادگر بود باعث شد تا آن صحبت‌ها را مطرح کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب