دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 11:16
رئیس اورژانس کشور:

148 مصدوم در نوروز امسال از خدمات اورژانس هوایی بهره‌مند شدند

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در نوروز 94 اورژانس هوایی کشور به 148 نفر امداد رسانی کرده‌اند، گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی در طرح نوروزی اورژانس، 79 سورت پروازی بوده است.
کد خبر : 11315

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور از استقرار 17 پایگاه اورژانس هوایی در نقاط صعب العبور و کوهستانی کشور خبر داد و گفت: ارائه خدمت اورژانس هوایی اگرچه برای ما بسیار گران است اما برای بیماران رایگان بوده و خوشبختانه سازمان‌ها و نیروهای مسلح مانند سپاه، هلال احمر و به ویژه هوانیروز و هواناجا کمک‌های مثبتی به ما داشته‌اند که حتی برخی از آنها برای کمک به ما قوانین و مقررات خود را تعدیل کردند.


وی همچنین در خصوص طرح امداد نوروزی اورژانس در تعطیلات 94 نیز گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی در طرح نوروزی اورژانس، 79 سورت پروازی بوده است که طی آن در 17 پایگاه، 148 بیمار و مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.


رئیس اورژانس کشور یادآور شد: تعداد قابل توجهی از ماموریت‌ها در تعطیلات نوروز با آمبولانس‌های هوایی انجام گرفت که همگی با موفقیت همراه بود اما با وجود این، همچنان نیازمند گسترش آمبولانس‌‌های هوایی در کشور هستیم.


صابری‌نیا، عنوان کرد: علاوه بر انتقال بیماران توسط این هلی کوپترها، کار رسیدگی به مصدومان در آمبولانس هوایی شروع می‌شود که نیاز است امکانات و تجهیزات ویژه و مطابق استانداردهای روز دنیا در آنها به کارگرفته شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه به همت مسوولان وزارت بهداشت در حال حاضر مذاکره با کشورهای سازنده آمبولانس‌های هوایی آغاز شده است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته