دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1395 - 22:19

4 ساعت مذاکره کری و لاوروف؛ مذاکرات برای حل «پاره‌ای موضوعات» ادامه دارد

یک مقام هیأت آمریکایی گفت با وجود ۴ ساعت جلسه مداوم میان وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه، دو طرف قرار است بار دیگر با هم گفت‌وگو کنند تا برخی موضوعات باقی مانده برطرف شوند.
کد خبر : 113070

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، از عصر امروز جمعه نشست مهم سرگئی لاوروف و جان کری برای حل برخی موضوعات منطقه‌ای ازجمله بحران سوریه آغاز شده است. مذاکره‌ای که خیلی از نگاه‌ها را به خود جلب کرده، تا جایی که استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده است خبرهای خوشی از پس این رایزنی‌ها اعلام شود.


در گرماگرم مذاکرات بود که استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل متحد خود را به ژنو رساند تا از نزدیک در جریان روند مذاکره میان روسای دستگاه دیپلماسی آمریکا و روسیه باشد.


در عین حال خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «طبق گزارش رویترز، پس از گذشت چهار ساعت از آغاز مذاکرات، یک مقام ارشد امنیت ملی آمریکا گفت مذاکرات همچنان ادامه دارد و کری و ظریف قرار است باز هم با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.»


همچنین از هیأت آمریکایی خبر می‌رسد که این امیدواری وجود دارد دو طرف در برخی موارد درباره بحران سوریه به توافق‌هایی دست یابند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته