دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 11:44
وکیل پرونده شکایت از رئیس پیشین سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با آنا:

مرتضوی 5 اردیبهشت دادگاهی می‌شود

وکیل پرونده شکایت از سعید مرتضوی، رئیس پیشین سازمان تامین اجتماعی، اعلام کرد که مرتضوی به عنوان متهم پرونده برای شرکت در دادگاه در تاریخ 5 اردیبهشت ماه سال جاری احضار شده است.
کد خبر : 11307

پیمان حاج محمود عطار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا اظهار کرد: اتهامات مالی و اقتصادی سعید مرتضوی در رابطه با دوران تصدی مدیریت ایشان در سازمان تامین اجتماعی متعدد و متفاوت است. یکی از مورد اتهام مرتضوی دریافت حقوق و مزایا به عنوان رئیس و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی پیش از لغو انتصاب از این سمت از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری است.


وی افزود: به رغم آنکه مرجع قضایی (قضات عالی مقام هیات عمومی دیوان عدالت اداری) رای به غیر قانونی بودن حکم انتصاب مرتضوی توسط وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده بودند و این رای قطعی قابل قبول و قابل اجرا بود مرتضوی با لغو حکم قضایی و عدم توجه به این حکم مبادرت به استمرار حضور در پست ریاست سازمان تامین اجتماعی و صدور دستور پرداخت وجوه به اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین دریافت حقوق و مزایا به عنوان مسئول این سازمان نمود که این موارد در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی نیز درج شده است.


این وکیل دادگستری ادامه داد: بازپرس سابق شعبه ۱۵ کارکنان دولت پس از احضار مرتضوی و تنظیم صورت جلسه در این خصوص و احراز این اتهام کیفرخواستی را برای مرتضوی در این رابطه صادر کرد و پرونده به تازگی به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده است و برای ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح مرتضوی احضار شده که در خصوص کیفرخواست صادره از خودش دفاع کند. ما در خصوص پرونده سوء استفاده مالی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی به عنوان بیمه گذار تامین اجتماعی شاکی خصوصی شکایت کردیم و برای ما هم دادگاه دعوت نامه ارسال کرده است.


حاج محمود عطار افزود: در خصوص سایر اتهامات مرتضوی، تعلل دادسرای تهران به این دلیل بود که بازپرس سابق پرونده جناب آقای مصطفی جعفری که بسیار دقیق و منصفانه و با دقت نظر و ظرافت و عدالت در حال رسیدگی به همه اتهامات مرتضوی بود که مرتضوی و وکیل مدافعش حضور پیدا کردند و استعلامات مختلفی از مراجع نظارتی و حسابرسی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور و سایر مراجع توسط بازپرس صورت گرفت و اشراف کامل و تسلط بسیار خوبی بر پرونده داشتند متاسفانه بنا به دلایلی از رسیدگی به این پرونده کنار رفت و بازپرس جدید به دلیل عدم اشراف و تسلط بر پرونده قطور مرتضوی هنوز نتوانسته در خصوص سایر اتهامات مرتضوی تصمیم‌گیری کند.


این وکیل پرونده شکایت از مرتضوی یادآور شد: خواهش ما از دادسرای تهران و بازپرس جدید پرونده این است که پرونده کارگران زحمت‌کش سازمان تامین اجتماعی را خارج از وقت عادی و به صورت فوق العاده رسیدگی کنند زیرا این یک پرونده ملی است و کارگران زحمت‌کش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اخیرا نامه‌ای خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی ارائه کردند و از پیگیری رسیدگی به پرونده‌های اتهامی مرتضوی گله‌مند شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته