دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1395 - 18:58

فرانسه به‌دنبال صدور قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت

وزیر امورخارجه فرانسه امروز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از شورای امنیت خواست تا قاطعانه نسبت به فجایعی که در سوریه رخ می‌دهد، واکنش نشان دهد.
کد خبر : 112922

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد: «ژان مارک-آیرو مدعی شد استفاده از تسلیحات شیمیایی که مقام‌های سوریه سال ۲۰۱۳ با فشارهای بین‌المللی با ممنوعیت آن موافقت کردند، عمل شنیعی است که نقش محکم دمشق در وخیم شدن اوضاع سوریه را پررنگ می‌کند.»


این در حالی است که نتیجه تحقیقات مشترک سازمان ملل متحد و دیده‌بان جهانی تسلیحات شیمیایی تاکید کردند که شبه‌نظامیان داعش در سوریه از گاز خردل علیه غیرنظامیان استفاده کرده‌اند.


وزیر امور خارجه فرانسه گفت: «پاریس خواستار واکنشی جدی به این اوضاع است. شورای امنیت نباید از مسئولیت‌هایش شانه خالی کند و فرانسه اکنون در حال همکاری با شرکایش درباره این موضوع است.»


منابع دیپلماتیک فرانسه گفته‌اند پاریس می‌خواهد از گزارش مذکور درباره تسلیحات شیمیایی برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت استفاده و روسیه را مجبور به پذیرش این موضوع کند که سوریه به‌عنوان متحد آن، از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده است و باید از نفوذش برای برقراری آتش‌بس معتبر در سراسر این کشور استفاده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته