دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1395 - 18:58

روز جنجالی پارلمان عراق؛ قانون عفو عمومی تصویب و وزیر دفاع عراق استیضاح شد

پارلمان عراق امروز شاهد تصمیمات جنجالی نمایندگانش درباره سلب اعتماد از وزیر دفاع و قانون عفو عمومی در این کشور بود.
کد خبر : 112920

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز، حدود 253 نماینده پارلمان عراق در جلسه امروز پنجشنبه جمع شدند تا درباره سلب اعتماد از وزیر دفاع رای‌گیری انجام شود.


طبق گزارش‌های منتشر شده، در این جلسه 142 نماینده به سلب اعتماد از خالد عبیدی رأی دادند، در حالی که 102 نفر با این اقدام مخالفت کردند. این در حالی است که برخی منابع پارلمانی پیشتر اعلام کرده بودند استیضاح، زمانی جدی شد که عبیدی، سلیم جبوری، رئیس پارلمان را به دست داشتن در پرونده فساد متهم کرد.


با وجود این، هیأت قضایی عراق مدارک ارائه شده از سوی عبیدی را کافی ندانست و جبوری را تبرئه کرد.


به گزارش آنا، جبوری پس از تبرئه شدن، از عبیدی شکایت کرد و دادگاه عبیدی را فرا خواند.خالد عبیدی به اتهام رسانه‌ای کردن یک اتهام قبل از اثبات قانونی آن به دادگاه احضار شد.


تصویب قانون عفو عمومی


پایگاه خبری شبکه اسکای‌نیوز عربی گزارش کرد: «پارلمان عراق در جلسه امروز قانون عفو عمومی که قدیمی‌ترین پرونده پارلمانی در این کشور به شمار می‌آید را تصویب کرد.»


این قانون در حالی در پارلمان عراق تصویب شد که پیشتر به‌دلیل مخالفت ائتلاف ملی وابسته به شیعیان که بزرگ‌ترین فراکسیون داخل پارلمان این کشور به شمار می‌آید، نتوانسته بود قانون عفو عمومی را تصویب کند، چرا که این نگرانی وجود دارد که به آزادی بسیاری از تروریست‌ها از زندان منجر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته