دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 10:47
مدیر نشر مازیار در گفت‌وگو با آنا:

مردم قدرت خرید «کتاب‌کوچه» شاملو را ندارند

مدیر انتشارات مازیار که انتشار مجموعه کتاب‌کوچه زنده‌یاد احمد شاملو را بر عهده دارد،‌ می‌گوید مردم قدرت خرید این مجموعه را که 700 هزارتومان قیمت دارد، ندارند.
کد خبر : 11291

هادی حسینی‌نژاد- خبرنگار فرهنگی آنا:


مهرداد کاظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا با اشاره به انتشار جلد دوازدهم کتاب کوچه در سال گذشته که به حرف «چ» اختصاص دارد، گفت: «قیمت پشت جلد این کتاب 600 صفحه‌‌ای که با جلد کالینگور و روکش در بهترین کیفیت منتشر شده، تنها 45 هزار تومان است، یعنی صفحه‌ای 75 تومان. اما همین مبلغ هم که تقریبا با قیمت کتاب‌های با جلد شومیز برابری می‌کند برای مردم زیاد است.»


وی ادامه داد: «کتاب‌های تحقیقی مرجع و فرهنگ‌نامه‌ها همه‌جای دنیا قیمت بسیار بالاتری نسبت به کتاب‌های معمولی دارند زیرا زحمات زیادی برای گردآوری و تدوین آن‌ها صرف می‌شود و معمولا حاصل تلاش چندساله یک تیم است. بنابراین قیمت کتاب‌کوچه باید خیلی بیشتر از این‌ها باشد. ما به دلیل قدرت خرید پایین مخاطبان، قیمت بسیار پایینی را برای آن درنظر گرفته‌ایم اما بازهم علاقه‌مندان در خرید‌ آن مستاصل هستند.»



مدیر انتشارات مازیار ضمن بیان این مطلب که با گشایش‌های ایجاد شده در ارشاد،‌ حرف «چ» کتاب کوچه بالاخره بعد از چند سال انتظار منتشر شده است، اظهار داشت: «درست است که ممیزی در ارشاد سر و سامان بهتری پیدا کرده اما مشکل امروز ناشران، مشکل بازار است. به عبارت دیگر حتی اگر ممیزی هم به طور کامل برداشته شود، با اوضاع نابسامان بازار کتاب، مشکلی حل نخواهد شد.»


وی درمورد شرایط ناشران در مواجهه با کسادی بازار نشر افزود: «من سراغ دارم ناشران قدیمی و ریشه‌داری را که در حال حاضر با تیراژهای 150 نسخه‌ای کتاب چاپ می‌کنند. این تیراژها یعنی عملا هیچ سودی به ناشر و مولف و مترجم نمی‌رسد و با این رویه طولی نخواهد کشید که انگیزه نگارش و انتشار به‌طور کامل از بین می‌رود. بنابراین باید شاهد تعطیلی ناشران، که از ناشران نوپا و کوچک شروع خواهد شد باشیم.»


کاظم‌زاده درمورد پک کامل مجموعه کوچه گفت: «این مجموعه در 9 هزار و 200 صفحه که شامل 12 جلد فرهنگ کتاب کوچه و یک جلد «قصه‌ها» می‌شود، 700 هزارتومان قیمت دارد که نسبت به 5 سال پیش، تقریبا 7 برابر شده است.»


وی همچنین در رابطه با جلد‌های بعدی کتاب کوچه افزود: «جلد سیزدهم که به حرف «ح» اختصاص خواهد داشت،‌ مراحل مختلفی چون فهرست نویسی‌ را پشت سر می‌گذارد و به محض آماده‌سازی نسبت به انتشار آن اقدام خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: احمد شاملو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته