دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1395 - 18:27
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش :

آموزش و پرورش از «طرح‌های درآمد زایی معلمان» در مدارس حمایت‌ می‌کند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با استقبال از طرح‌های درآمد زایی معلمان و آموزش کارآفرینی به دانش‌آموزان در مدارس، تأکید کرد: وظیفه داریم تا دانش‌آموزان را از همان دوران کودکی به نگاه و فکر اقتصادی داشتن عادت دهیم.
کد خبر : 112903

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این پرسش که «بعضی از مسؤولان آموزش و پرورش از ابتکار یکی از معمان مدارس روستایی در جهت درآمدزایی و کارآفرینی در مدرسه، با توجه به کمبود شدید سرانه مدارس، انتقاد کرده و آن را غیرقانونی و قابل پیگیری عنوان می‌کنند»؟، اظهار داشت: نه این‌طور نیست؛ دستورالعمل خوداتکایی را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال کرده‌ایم؛ البته این دستورالعمل برای مدارس شبانه‌روزی است، اما هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد.


وی ادامه داد: مدارس می‌توانند با توجه دستورالعمل خود اتکایی که برای مدارس شبانه‌روزی نمونه دولتی وجود دارد، این کار را انجام دهند.


زرافشان تصریح کرد: دستورالعملی برای آموزش «همراه با تولید»، ارسال کرد‌ه‌ایم و با توجه به اینکه در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول نیز «درس کار و فناوری» را داریم،دانش‌آموزان می‌توانند در آنجا فعالیت کنند.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بعضی اوقات نظرات شخصی در این خصوص مطرح می‌شود، تاکید کرد: این کارها جزء بخش اجرایی اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی ما یک وظیفه فرهنگ‌سازی در این خصوص داریم و وظیفه مهم دیگر نیز این است تا دانش‌آموزان را از همان دوران کودکی به نگاه و فکر اقتصادی داشتن عادت دهیم که این‌ از طریق همین کارها صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب