دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1395 - 14:24
قائم مقام سازمان دانش آموزی خبر داد:

فعالیت‌های برون مدرسه از ابتدای مهرماه افزایش می‌یابد

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: سعی ما بر آن است که از ابتدای مهرماه با کمک مربیان و یاورمربیان پیشتاز و فرزانه، فعالیت‌های برون مدرسه‌ای سازمان دانش آموزی افزایش دهیم.
کد خبر : 112873

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، داود روستایی در مراسم افتتاحیه نهمین اردوی ملی مربیان و ششمین اردوی ملی اعضای فرزانگان که صبح امروز (پنج‌شنبه) در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در تشکیلات سازمان دانش آموزی مهم‌ترین هدف تربیت اجتماعی و اجتماعی شدن از اصلی‌ترین اهداف ما است که باید خود، فرزندان و آینده را برای این اجتماعی شدن آماده کنیم.


وی با بیان اینکه اجتماعی شدن یک برنامه و یا فعالیت نیست بلکه جریان بزرگ تربیتی و مختص یک مکان و یک سال نیست، افزود: تربیت اجتماعی کمک می کند، تا ما زمینه­ آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی، جهان و از همه بهتر و زیباتر آینده شیعه که همانا انقلاب جهانی حضرت ولیعصر (عج) است، فراهم آوریم.


روستایی اضافه کرد: ما در سازمان دانش آموزی در حال بالنده شدن هستیم و این سازمان در اوج شکوفایی خود به سر می برد و به دنبال جوان سازی همه نیروهای خود هستیم.


قائم مقام سازمان دانش آموز افزود: هدف از جوان سازی نیروها این است که ارتباط بیشتر و فاصله کمتری از نظر سنی بین دانش آموزان و مربیان باشد و مربیان ما به عنوان مدرس و راهبر فعالیت ها حضور داشته باشند.


وی با بیان اینکه سعی ما بر آن است از ابتدای مهرماه با کمک مربیان و یاورمربیان پیشتاز و فرزانه فعالیت‌های برون مدرسه‌ای سازمان دانش آموزی افزایش دهیم، ادامه داد: فعالیت‌های درون مدرسه‌ای رنگ و بویی رسمی دارد که نمی‌تواند لحظات ماندگاری را برای اعضا رقم بزند.


قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: چه خوب است که یک روز مربیان و اعضا در یکی از پارک‌های شهری و یا فضاهای مناسب، اردو برگزار کنند که نمونه‌های آن را سال‌های گذشته از برخی استان‌ها شاهد بودیم.


وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا محتوای آموزشی خود را به محتواهای نرم افزاری تبدیل کنیم و در عرصه فضای مجازی حضور بیشتری داشته باشیم، ادامه داد: فضای مجازی علاوه بر تهدیدها، فرصت‌های زیادی را پیش روی ما قرار می‌دهد و ما می‌توانیم با حضور خود میدان خوبی را فراهم کنیم و بر میدان‌های بد غلبه کنیم.


روستایی ضمن اشاره به این موضوع که آموزش‌ها باید با ابزار جدید باشد،گفت: باید اعضای تشکیلاتدانش­ آموزی از شبکه‌های اجتماعی امین و بومی استفاده کنند.


وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی بومی و ملی نیز همان امکانات را در فضایی امن و ایمن در اختیار ما قرار می‌دهند.


قائم مقام سازمان دانش آموزی در ادامه گفت: فعالیت‌های بین المللی سازمان دانش آموزی باید توسعه پیدا کند و به صورت فیزیکی و مجازی در عرصه بین المللی حضور داشته باشیم.


وی افزود: باید محتوای آموزشی خود را به زبان‌های بین المللی ترجمه کنیم تا دنیا بداند که چه تعالیم ارزشمندی در سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران آموزش داده می‌شود.


روستایی گفت: ما نشان دادیم که می‌توانیم در همه عرصه‌های بین المللی حضور داشته باشیم اما اصول خود را زیرپا نگذاریم و از منافع ملی خود دفاع کنیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با کشافه المهدی (عج) کشور لبنان تفاهم نامه‌ای را به امضا رسانیده است که موضوعاتی از قبیل تبادل تجربیات، حضور اعضا و مربیان در اردوهای مشترک، استفاده از محتواها و برنامه‌ها از مهم‌ترین بندهای آن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته