دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری جشن عبادت فرزند کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی زرند

دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند در ادامه برنامه‌های فرهنگی خود جشن عبادت تعدادی از فرزندان پرسنل خود را در مسجد پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه برگزار کرد.
کد خبر : 112864

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند در مراسم جشن عبادت فرزندان پرسنل واحد زرند با خیر مقدم به این عزیزان و تبریک مکلف شدنشان گفت: «ما براى هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار نعمتى به ما رسیده باشد، جشن مى‌گیریم تا بدین وسیله سپاسگزارى و شکر و شادى خودمان را نشان دهیم. »


حجت‌الاسلام عباس امیری مقدم افزود: «به تکلیف رسیدن، یک عید به حساب مى‌آید، چون از نظر عقلى و جسمى به حدّى رسیده‌ایم که خداوند به ما دستور مى دهد و ما خوشحالیم که خواسته‌ها و دستورهاى او را اطاعت کنیم و بنده شایسته او به حساب آییم و چه افتخارى از این بالاتر؟ ما با «جشن تکلیف»، نعمتهاى خدا را گرامى مى‌داریم و این روز بزرگ را که در آن به سنّ تکلیف رسیده‌ایم، بعنوان یک روز پرشکوه خاطره اى به یادماندنى به یاد مى‌سپاریم.»


وی افزود: «خاطره جشن تکلیف، یک خاطره شیرین تربیتى و معنوى است و شما عزیزان از امروز دو فرشته نگهبان دارید تا همه کارهای نیکویتان را یکی بنویسد و دیگری خدای ناکرده معاصی و گناهان پس به گونه ای باید زندگی کنید تا فرشته نگهبان و مامور نوشتن گناهان بیکار شود.»


امیری مقدم تصریح کرد: «ناگفته نماند که همه دستورالعملهاى دینى چه واجبات، چه حرامها و چه آنچه مستحب یا مکروه است، حکمت و دلیلى دارد و هیچ یک از آنها بى جهت و بى علّت نیست. خواه علّت آنها را بدانیم یا ندانیم. البته دانشمندان به کمک علم، راز برخى از احکام الهى را کشف کرده‌اند، ولى بسیارى از احکام است که چون فرمان خداوندِ حکیم و داناست، به آنها عمل مى‌کنیم و آنها را قبول مى کنیم، هر چند علّت آن را هنوز ندانسته باشیم. »


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد زرند اظهار کرد: «این را هم بدانیم که سود و زیانِ واجبات و محرّمات، تنها مربوط به جسم ما نیست، بلکه برخى از آثار تکلیف‌ها به فکر و روان و اخلاق ما مربوط مى‌شود، چون انسان ترکیبى از جسم و جان است، نیازهاى او هم بعضى جسمى و بعضى روحى است. قوانین اسلام هم به هر دو جنبه جسم و روح توجّه دارد. »


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته