دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1395 - 13:35

دولت تدبیر از ریزش ۳۰۰ هزار نیرو جلوگیری کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید توانست از طریق ثبت مشاغل از ریزش ۳۰۰ هزار نیرو جلوگیری کند.
کد خبر : 112860

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، علی ربیعی در نشست کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: منابع بانکی به سوی سرمایه در گردش سوق پیدا کرده است و رونق اشتغال و تولید با قوت در دولت مد نظر قرار گرفته است. استراتژی ما این است که مشاغل خرد را برای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار دهیم.


ربیعی گفت: دولت یازدهم در شروع به کار خود با ریزش نیرو در دولت قبل مواجه بود، اما این دولت توانست از طریق ثبت مشاغل از ریزش ۳۰۰ هزار نیرو جلوگیری کند.


وی افزود: ۴۳۰ هزار دفترچه تأمین اجتماعی که در ۵ ماه اول صادر کردیم که نشان‌دهنده توجه دولت و خدمات‌دهی در این حوزه است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید سیاست رفاهی صدقه‌ای را کنار گذاشت، عنوان کرد: در گذشته برای جبران کمبودها به افراد پول می‌دادند که کشور در این بارهعقب‌گرد کرد و با سیاست رفاهی صدقه‌ای در کشور مواجه شدیم و موجب شد مردم هر روز محتاج‌تر شوند اما دولت یازدهم این سیاست را جبران کرد و اکنون روی سیاست توانمندسازی تمرکز می‌شود.


ربیعی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید ۱۱ میلیون نفر را در کشور بیمه کرده که اکثر این تعداد حاشیه‌نشین و دارای مشاغل غیررسمی بودند که سرانه درمان آنها ۳۶ هزار تومان بود و این اقدام بزرگ در وزارت رفاه صورت گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب