دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آلکساندر پین و ماجرای واقعی زنی که چهار بار برنده بخت‌آزمایی شد

فیلم‌ساز آمریکایی برنده دو جایزه اسکار قصد دارد فیلمی کمدی رمانتیک درباره ماجرای واقعی زنی که چهار بار برنده بخت‌آزمایی شد و 20 میلیون دلار به جیب زد، بسازد.
کد خبر : 11286

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، آلکساندر پین به عنوان کارگردان فیلمی انتخاب شده که «یک به سپتیلیون» (Septillion to One) نام دارد و عنوان آن نشان‌دهنده یک احتمال بعید است. (سپتیلیون در آمریکا عددی است که 24 صفر دارد و در بریتانیا 42 صفر.)


شرکت OddLot Entertainment هفته گذشته موفق شد در یک حراجی حقوق تبدیل فیلم‌نامه «یک به سپتیلیون» نوشته آدام پرلمان و گراهام سَک را خریداری کند. به گزارش TheWrap این فیلم‌نامه که نگارش آن دو سال زمان برده، یک کمدی رمانتیک است و با نگاهی به یک ماجرای واقعی نوشته شده است. در داستان واقعی که مبنای این فیلم‌نامه قرار گرفته، زنی به نام جوآن گینتر که مدرک دکترای آمار از دانشگاه استنفورد دارد، توانسته است با خرید بلیت بخت‌آزمایی لاتاری ایالت تگزاس، چهار بار برنده شود و از این راه 20 میلیون دلار به جیب زده است.


در فیلم‌نامه «یک به سپتیلیون» که گفته شده داستانی بین «دفترچه امیدبخش» (Silver Linings Playbook) و «یازده یار اوشن» دارد، یک مأمور اف‌بی‌آی که معتقد است برگزار کنندگان لاتاری ایالت تگزاس تقلب می‌کنند و قصد دارد مچ آنها را بگیرد، با زنی آشنا می‌شود که با وجود احتمال کمتر از یک در میلیارد برنده می‌شود و وارد بازی موش و گربه‌ای می‌شود که او را عاشق می‌کند.


آلکساندر پین متولد 1961 در نبراسکا، سازنده فیلم‌‌های «نبراسکا»، «زادگان»، «راه‌های فرعی» و «درباره اشمیت» که تاکنون برنده دو جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی (برای «زادگان» و «راه‌های فرعی») و چهار بار دیگر به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده نامزد دریافت جوایز اسکار شده است، پیش از «یک به سپتیلیون» پروژه دیگری را با عنوان «کوچک‌سازی» (Downsizing) در دست دارد که قرار است آن را با بازی مت دیمون و ریس ویترسپون جلوی دوربین ببرد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته