دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شماره جدید روزنه فرهنگی منتشر شد

شماره‌های اول و دوم دوماهنامه «روزنه فرهنگی» با ویژه‌نامه‌ای درباره معضلات حوزه نشر در کشور به انتشار رسیده است.
کد خبر : 112835

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، «چه کسانی صنعت نشر را بلعیدند؟!؛ داس مرگ بر گردن مولف، ناشر، توزیع‌کننده و کتاب‌فروشی» تیتر اول دوماهنامه فرهنگی هنری «روزنه فرهنگی» است و همینطور گفت‌وگو با محمود آموزگار با تیتر «حمایت‌های دولتی مسیر نشر را منحرف کرد»، «زوال سنت آکادمیک در ایران!؛ تحلیلی از وضعیت دانشکده‌ها و ارکان علوم انسانی در ایران» و گفت‌وگو با ناصر فکوهی با تیتر «انفعال مردم خطرناک است!» از دیگر تیترهای روی جلد این نشریه به شمار می‌آیند.


در ویژه‌نامه این شماره از «روزنه فرهنگی» مطالبی از جمله «صنعت نشر: از تولد تا بحران»، «ناشران روسیه سوبسید نمی‌گیرند» گفت‌وگو با رئیس نمایشگاه کتاب مسکو، «اروپا و کتاب»، «مخاطب، ناشر و گاهی دولت» و «بازار کناب ایران در آستانه انحطاط» به چاپ رسیده است.


مخاطبان این نشریه در بخش اندیشه می‌توانند مقالات و یادداشت‌هایی را زیر عنوان‌های «بدون نقادی به تولید علم نمی‌رسیم»، «با کمی احتیاط؛ زوال سنت آکادمیک در ایران!» و «خنده بی‌رحمانه اخلاق» را بخوانند. «داستان در کشاکش روزگار» حسن ورجانی، «آثار هنری دوران کودکی و بلکوغ» حسن اصغری، «روزنامه آفتاب شرق» حسین آتش‌پرور، «چمدان پدرم» اورهان پاموک/ ترجمه مریم حسین‌نژاد و «ورق یار هیچ مکی‌خوانید» گفت‌وگویی در باب کارنامه‌ی اردشیر بابکان به گزارش قاسم هاشم‌نژاد از مطالب بخش داستان این نشریه به شمار می‌آیند.


در بخش شعر، مقالات و مطالبی به قلم حسن گل‌محمدی، داریوش معمار، علی قنبری، سیاوش مطهری منتشر شده و این بخش با اشعاری از مازیار قطره‌دریای و تارا بوکاک (شاعر ترکیه‌ای) به پایان می‌رسد. «نامقدومه‌ای بر کتاب از سینما تک پاریس تا کانون فیلم تهران» از بهمن فرسی، «تو از مرگ فروان‌تری» نوشته مسعود میری نیز مطالب باز نشر شده‌ای در ارتباط با کارنامه کاری عباس کیارستمی هستند که در بخش سینمای این نشریه آمده است.


و در پایانی ترین بخش، یعنی بخش تجسمی، علاقه‌مندان می‌توانند «سهراب میلیاردر؟ و مالکان میلیاردر سهراب.. گفت‌وگو با مظفر رویایی»، صوفیانی...«تکرار» نگاهی به نمایشگاه علی محجوبی، «بیچاره سند زنده» مطلب درباره اصغر بیچاره و «گالری: رابرت پارک هریسون» از مطالب منتشر شده هستند و در نهایت نامه ابراهیم گلستان به عباس کیارستمی در بخش بازخوانی‌.


شماره 1 و 2 «روزنه فرهنگی» دو ماهنامه فرهنگی و هنری، ویژه صنعت نشر با قیمت 8 هزار تومان منتشر شده و به بازار آمده است. لازم به یادآوری است که شماره صفر این نشریه، ویژه علیشاه مولوی در فروردین ماه سال جاری، منتشر شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: منتشر شد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته