دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1395 - 20:16

کشف 40 تن مواد افیونی و دستگیری 505 قاچاقچی عمده در هرمزگان

–جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری 505 قاچاقچی عمده و کشف 40 تن انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر : 112760

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ علی اصغر خرم روی در تشریح عملکرد اقدامات و موفقیت های انتظامی صورت گرفته در استان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات و موفقیت هایی در بحث کشفیات کالا و مواد مخدر صورت گرفته و طی پنج ماهه امسال دو هزار و 259 نفر در بحث موادمخدر دستگیر ، 505 قاچاقچی عمده شناسایی و دستگیر و هفت هزار و 794 نفر معتاد کارتن خواب و متجاهر جمع آوری شده است.


وی با اشاره به اینکه در سال جاری 40 تن انواع موادمخدر توسط نیروی انتظامی در سطح استان کشف شد، اظهار کرد: 400 دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل و فعال درقاچاق مواد مخدرنیز دراین زمینه توقیف و به پارکینگ هدایت شد.


جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: از ابتدای سال جاری 226 طرح پاکسازی نقاط آلوده از حیث وجود و توزیع موادمخدردر سطح استان اجرا شد که در اجرای این طرح ها یک تن و 32 کیلو مواد مخدر کشف بدست آمده است.


این مقام انتظامی استان همچنین با اشاره به دستگیری پنج هزار سارق در استان طی این مدت، خاطر نشان کرد : دستگیری سارقان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 129درصد افزایش و در مجموع در بحث وقوع سرقت 9 درصد کاهش داشته است.


خرم روی در ادامه جمع کل تصادفات درون و برون شهری را 941 فقره اعلام کرد و اذعان داشت : تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16 درصد ، متوفیان حوادث جاده ای با 203 فقره ، 6 درصد و مصدومان تصادفات با 960 نفر ، 12 درصد کاهش داشته است.


جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل در سال جاری و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد جدی و ریشه ای با پدیده قاچاق، اولویت اصلی نیروی انتظامی برقراری و حفظ نظم و امنیت اجتماعی ، انتظامی و ترافیکی و مقابله و مبارزه با پدیده شوم قاچاق است.


وی با اشاره به کشف بالغ بر سه هزار و 400 میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: در این راستا دو هزار و 387 فقره پرونده تشکیل و هزار و 667 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق شناسایی و توقیف شده اند.


علی اصغر خرم روی با اشاره به اظهارات برخی مسئولان در خصوص ابهام کشف بزرگترین محموله قاچاق در استان بیان کرد : نیروی انتظامی ماموریت های خود را با مطالعه و برابر تدابیر و برنامه ریزی لازم دنبال می کند و در صورت وجود کوچکترین ابهام، مبادرت به رسانه ای کردن یک موضوع نمی کند و در خصوص این محموله نیز اسناد 210 کانتیر قاچاق که توسط چند شرکت کاغذی صورت گرفته است موجود می باشد و در این رابطه 26 نفر از عوامل قاچاق کالا شناسایی و دستگیر، که چهار نفر از آنان در زندان هستند و مابقی با قرارهای سنگین حداقل 250 میلیون تومانی تا انجام تحقیقات تکمیلی در حال حاضر آزاد هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته