دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 10:01
همزمان با نشست غیرعلنی تیم مذاکره‌کننده با نمایندگان برگزار شد

تجمع بی‌مجوز دانشجویی مقابل مجلس برای طرح 30 سؤال از ظریف+ تصاویر

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، صبح امروز همزمان با حضور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، با تجمع مقابل خانه ملت، نسبت به آنچه «عبور تیم مذاکره‌کننده از خطوط قرمز نظام» خواندند، اعتراض کردند.
کد خبر : 11275

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، صبح امروز ـ سه‌شنبه ـ جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران به دعوت برخی تشکل‌های دانشجویی، در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند تا همزمان با حضور محمد جواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده در مجلس، سؤالات خود را از آنان بپرسند.


این دانشجویان که تعدادشان نزدیک به 300 نفر است، سؤالات خود را در قالب پلاکاردهایی، طرح کرده‌اند.


نوشته‌ها و سؤالات روی پلاکاردها به این شرح است:


«آقای ظریف از کدام خطوط قرمز عبور نکردید؟»، «اگر بیانیه لوزان چرک‌نویس است، چرا آن را پیروزی ملت می‌نامید؟»، «آیا با واگذاری صنعت هسته‌ای، دشمن در دشمنی خودش (به خصوص تحریم‌ها) تغییر ایجاد می‌کند؟»، «این خدعه آمریکایی است که می‌گویند نگاه می‌کنیم به رفتارها بعد تحریم‌ها را برمی‌‌داریم»، «نتانیاهو: باید در توافق جامع، اسرائیل به رسمیت شناخته شود»، «دستاور لوزان: تدقیق جزئیات تعهد ایران، ابهام جزئیات تعهد غرب»، «رفع تحریم‌ها جزو موضوعات مذاکره است نه نتیجه آن»، «امروز (یک‌سال و نیم بعد از توافق ژنو) مسئولان دولتی به بی‌اثر بودن آن در زمینه کاهش تحریم‌ها اعتراف می‌کنند. در آینده نیز (بعد از این جشن‌ها) به بی‌اثر بودن توافق لوزان در لغو تحریم‌ها اعتراف خواهند کرد»، «ظریف در بیانیه‌ها: تنها تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای تعلیق خواهد شد»، «چرخیدن سانتریقیوژها بدون تزریق گاز یعنی اسباب بازی هسته‌ای».


شعارهای تجمع‌کنندگان نیز به این قرار بود: «با بستن انتقاد، خوب نمی‌شه اقتصاد»، «این است شعار ملت: شفافیت، صداقت»،‌ «دیپلماسی عزت؛ این است شعار ملت»، «فردوی تحقیقاتی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «اسباب‌بازی هسته‌ای، نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «پذیرفتن لوزان؛ خداحافظ با ایران».


همچنین دانشجویان خواستار ارائه فکت شیت از سوی ایران شدند و در پایان اعلام کردند: وزارت خارجه باید متن بیانیه لوزان را که از سوی وزارتخارجه آمریکا منتشر شده است، تکذیب کرده و بندهای دروغین آن را اعلام کند.


به دنبال این تجمع، محمدرضا یوسفی، مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران، در گفت‌وگویی با ایرنا، اعلام کرد که هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع امروز سه‌شنبه برخی تشکل‌های دانشجویی تهران مقابل مجلس شورای اسلامی از سوی این استانداری صادر نشده است.


وی افزوده است: تاکنون درخواستی برای تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی از سوی هیچ یک از تشکل‌های دانشجویی به استانداری تهران ارائه نشده است.
وی گفت: برگزاری این تجمع به دلیل نداشتن مجوز غیرقانونی است و افراد نباید تن به فعالیت‌هایی بدهند که قانونی نیست.
یوسفی برگزاری هرگونه تجمع، راهپیمایی و میتینگ منوط به دریافت مجوز لازم از مراجع قانونی دانست و تأکید کرد: باید از فعالیت‌هایی که خلاف قانون است پرهیز کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته