ثبت حدود 24 هزار تماس از سوی سامانه 09629در نوروز 94
به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد رنگرز، مدیر سامانه جامع اطلاعرسانی گردشگری کشور با بیان این مطلب گفت: «سامانه 09629 در ایام نوروز 94 در راستای همافزایی با برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به صورت شبانهروزی به رفع نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت و در این مدت پاسخگوی نزدیک به 24 هزار تماس در حوزههای مختلف گردشگری از جمله اطلاعات راهها، وضعیت آب و هوا، معرفی مکانهای دیدنی نقاط مختلف کشور و ... بود.»
به گفته رنگرز، بر اساس اطلاعات ثبت شده، در بازه زمانی 26 اسفند ماه 1393 تا 15 فروردین ماه 1394، بیشترین تماسهای گرفته شده با سامانه 09629 به شهروندان تهرانی اختصاص داشت.
وی افزود: «در این مدت، بیشترین درخواست اطلاعات در حوزه آگاهی از وضعیت راهها و جادههای کشور بود و مقصد بیشترین سفرها به نام استان مازندران به ثبت رسید.»
مدیر سامانه جامع اطلاعرسانی گردشگری کشور خاطر نشان کرد: «طبق نظرسنجیهای به عمل آمده از تماس گیرندگان با سامانه 09629 که 86 درصد از آنان تحصیلات بالای دیپلم (فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس) داشتند میتوان گفت که بیشتر گردشگران یعنی 78 درصد آنان، از امکانات اقامتی و رفاهی کشور رضایت کامل داشتند.»
وی ادامه داد: «در این مدت، تنها 98 مورد شکایت از فعالان حوزه گردشگری سراسر کشور به ثبت رسید که در این میان 49 مورد به انتقاد و شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی اختصاص داشت.»
انتهای پیام/