دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 10:23

حمله سایبری به پایگاه اینترنتی روزنامه «الاخبار» لبنان

به‌دنبال تهدید سفیر عربستان در لبنان علیه روزنامه «الاخبار»، حمله سایبری به سایت این روزنامه، به تعطیلی موقت آن منجر شد.
کد خبر : 11273

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، مسئولان روزنامه «الاخبار» لبنان پس از تلاش فراوان تیم فنی سایت، در بیانیه‌ای از خوانندگان و بازدیدکنندگان این سایت پوزش خواستند ولی موضوع جالب توجه، ارتباط این حادثه با اظهارات اخیر «علی عواض عسیری» سفیر عربستان در لبنان است که به این روزنامه و رویکردهای آن حمله و انتقاد کرده و گفته بود: «این روزنامه را باید سرجایش نشاند».


در بیانیه مسئولان روزنامه «الاخبار» آمده است:«دفاتر روزنامه «الاخبار» روز گذشته (دوشنبه) تجمع اعتراض‌آمیزی برای همبستگی با این تریبون و نیز برای ابراز مخالفت با سیاست خفه کردن صدای آزادی و آزادی‌خواهی به‌وسیله دشمنان آزادی در جهان برگزار کردند. این بیانیه خواستار حضور و حمایت از روزنامه «الاخبار» و کارکنان آن است.»


اظهارات تهدیدآمیز سفیر عربستان علیه روزنامه «الاخبار» موجی از انزجار گسترده در لبنان ایجاد کرده است که به تبع آن برخی شخصیت‌ها و هیئت‌های برجسته خواستار احترام به آزادی مطبوعات و حق آن‌ها در آزادی بیان شدند.


سفیر عربستان در لبنان جمعه گذشته (14 فروردین) با انتقاد از رویکرد رسانه‌ای روزنامه «الاخبار» به دلیل پوشش تحولات منطقه به ویژه حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی علیه یمن، سردبیر و خبرنگاران آن را تهدید کرد و گفت: «اکنون نوبت (تسویه حساب با) شما فرارسیده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته