دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 09:42
عباسپور خبر داد

انتقال دانشکده مهندسی پزشکی به سایت واحد علوم و تحقیقات تا مهر سال جاری

رئیس واحد علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان، استادان و کارکنان دانشکده مهندسی پزشکی از انتقال این دانشکده به داخل سایت واحد علوم و تحقیقات خبر داد.
کد خبر : 11260

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی عباسپور از انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران هم خبر داد و گفت: این تفاهم نامه فضای مناسبی را برای همکاری دانشکده مهندسی پزشکی و پزشکان برای تحقیق و پژوهش فراهم کرده است.


رئیس واحد علوم و تحقیقات با توجه به اینکه هر محیط آموزشی برای ارتقاء علمی نیاز به عوامل متعددی دارد، ادامه داد: اولین عامل مهم استادان و اعضای هیئت علمی قوی و کارآمد است که می‌تواند به ارتقاء علمی کمک شایانی کند.


عباسپور با بیان اینکه تحقیقات باید هدفمند باشد تا تجهیزات هرز نروند، ادامه داد: نکته دوم امکانات و تجهیزات تحقیقاتی است. دانشگاه‌ها باید از تجهیزات تحقیقاتی مناسب و پیشرفته‌ای برخوردار باشند تا محققان آن بتوانند به راحتی به کارهای پژوهشی خود بپردازند، بر همین اساس برنامه مدونی برای تجهیز هرچه بیشتر دانشکده‌های واحد علوم تحقیقات در نظر گرفته شده است.








دانشگاه‌ها باید از تجهیزات تحقیقاتی مناسب و پیشرفته‌ای برخوردار باشند تا محققان آن بتوانند به راحتی به کارهای پژوهشی خود بپردازند، بر همین اساس برنامه مدونی برای تجهیز هرچه بیشتر دانشکده‌های واحد علوم تحقیقات در نظر گرفته شده است

وی عامل دیگر را فضای آموزشی و تحقیقاتی دانست و ادامه داد: این نوید را به دانشجویان دانشکده مهندسی پزشکی می‌دهم که با تکمیل بلوک‌های A و C ساختمان ابن سینا و بلوک های یک و دو مجتمع آموزشی، این دانشکده تا مهر امسال به داخل سایت واحد انتقال پیدا خواهد کرد.


رئیس واحد علوم و تحقیقات با توجه به سیاست دانشگاه آزاد اسلامی برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان، افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان در راستای این سیاست از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا علاوه بر تسهیلات قانونی ارزشمند و امکان سهیم بودن دانشجویان، استادان به عنوان سهامداران این شرکت های دانش بنیان، ایجاد شرایط بسیار مناسب برای تحقیق و پژوهش، کسب درآمد برای دانشگاه، دانشجویان و استادان این شرکت‌ها می‌توانند تضمینی برای شغل آینده دانشجویان نیز باشند.


رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات نیز گفت: اکنون در این دانشکده حدود ۳۰ عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت مشغول به فعالیت هستند و از دو هزار دانشجوی این دانشکده حدود ۴۰۰ دانشجو در مقطع کار‌شناسی ارشد، بیش از ۱۰۰ دانشجو در مقطع دکتری و بقیه آنان در مقطع کار‌شناسی مشغول به تحصیل هستند.


دکتر مجید پولادیان ادامه داد: امیدوارم با کمک و همکاری استادان، دانشجویان و کارمندان کوشای این دانشکده بتوانیم بر ارتقاء سطح علمی و پژوهشی آن بیش از پیش بی افزاییم.


وی افزود: از جمله برنامه‌های مورد نظر در دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات، برگزاری مسابقات تخصصی با شرکت نمایندگانی از تمامی دانشگاه‌های ایران، همکاری در تحقیقات و پژوهش‌ها با پزشکان در بیمارستان‌ها و انتشار مجله تخصصی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته