دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 17:06

چاپ دو کتاب از سوی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری

دو کتاب نگرشی نوین به رهبری در هزاره سوم و زبان تخصصی برای دانشجویان رشته های مدیریت از سوی دکتر مریم تقوایی یزدی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تالیف و منتشر شد .
کد خبر : 112387

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، تقوایی یزدی در کتاب نگرشی نوین به رهبری در هزاره سوم، هدایت و راهبری را از مباحث مهم و اساسی در بخش مدیریت دانست و گفت: «مهم‌ترین وظیفه‌ی مدیریت، شناخت چالش‌ها و موانعی است که به نوعی، نیروهای انسانی را احاطه کرده و موجب گردیده تا توان مفید آنان زایل شود و کارایی لازم جهت اجرای وظایف و مسئولیت‌ها را نداشته باشند.»


در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: وجود رهبری کارآمد، اساس و پایه‌ هر سازمان و ارگانی است که موجب می‌‌شود آن مکان و اهداف، در موقعیت برتر و والاتری حرکت کند. رهبری و مدیریت مؤثر، آتیه‌ای درخشان برای افراد در نظر می‌گیرد که این امر سبب می‌شود اشخاص علی‌رغم موانع و سدهای موجود، در مسیر تعالی، فعال‌تر و پویاتر عمل نموده تا به سرمنزل مقصود نایل شوند.


عضو هیات علمی واحد ساری در این کتاب به مباحثی در خصوص رهبری و مدیریت شامل تعریف رهبری و اهمیت آن، ویژگی‌های رهبر، سبک‌های رهبری، نظریه‌های سنتی و نوین رهبری، انواع رهبر، تعریف مدیریت و اهمیت آن، نظریه‌های مدیریت، اهداف مدیریت، نقش‌های مدیران، وظایف مدیران، رهبری و مدیریت در هزاره‌ی سوم و ... پرداخته است تا خوانندگان به نگاه روشن‌تر و دقیق‌تری در این حوزه دست یابند.


تقوایی یزدی در مورد چاپ کتاب دیگر با عنوان «زبان تخصصی برای دانشجویان رشته مدیریت آموزشی» و سایر رشته های مدیریت ها گفت: «هدف اصلی تدوین این کتاب آماده کردن مجموعه متون تخصصی جدید است که به عنوان یکی از ابزارهای لازم برای بهره­گیری مستقیم اساتید و دانشجویان رشته­های دانشگاهی به زبان انگلیسی می­باشد که با هدف تسهیل در یادگیری، درک سریع، سهولت در دسترسی آسان به متون تخصصی به طور کامل با موضوعات جدید چاپ شده است.»


وی افزود: «این کتاب شامل 3 بخش عمده که در برگیرنده­ 24 عنوان درس در زمینه­های وابسته به علوم تربیتی (مدیریت آموزشی، برنامه­ریزی آموزشی، برنامه­ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی، تحقیقات آموزشی، جامعه­شناسی، فلسفه آموزش و پرورش، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی پرورشی، روانشناسی تربیتی) و مدیریت دولتی، بازرگانی، کارآفرینی و ... تدوین شده است.»


تقواییابراز امیدواری کرد این کتاب موجبات پیشرفت فعالیت­های فرهنگی دانشجویان، مترجمان، استادان دانشگاه­ها و محققان کشور را تسهیل کند.


پیش از این 5 جلد کتاب و بیش از 17 مقاله در مجلات معتبر ISI و علمی و پژوهشی از این عضو هیات علمی واحد ساری به چاپ رسیده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: چاپ کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته