دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

2436 پروژه کشاورزی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال همزمان با هفته دولت، 2436 پروژه در زمینه‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : 112379

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ رمضان‌نژاد با بیان اینکه پروژهش‌های بخش کشاورزی با اعتباری نزدیک به یک هزار و 537 میلیارد تومان به اجرا درآمده، افزود: این پروژه‌ها در زیربخش‌های آب و خاک و زیربنایی، دام و طیور و آبزیان، صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، منابع طبیعی، حوزه‌های باغبانی و زراعی، تعاونی‌های روستایی و عشایری با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی و شهرستانی طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.


وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها، 52 هزار و 691 فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود و 83 هزار و 432 خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی بیش‌ترین تعداد پروژه‌های افتتاحی هفته دولت را در حوزه‌های آب و خاک با یک هزار و 506 پروژه، تولیدات دامی با 342 پروژه و باغبانی و زراعی با 176 پروژه و صنایع کشاورزی با تعداد 146 پروژه اعلام کرد.


وی اضافه کرد: بیش‌ترین پروژه‌های بخش کشاورزی در هفته دولت در استان‌های سیستان و بلوچستان با 210 پروژه، خراسان جنوبی با 197 پروژه، آذربایجان غربی با 158 پروژه، خراسان رضوی با 154 پروژه، کردستان با 129 پروژه و استان مازندران با 117 پروژه، به بهره‌بردای می‌رسد.


دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت منابع آب و خاک در پایداری تولیدات کشاورزی، بیش‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای اجرای پروژه‌های بهرهبرداری بهینه از این منایع پایه با توسعه سامانه های نوین آبیاری، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی و... انجام گرفته است و در هفته دولت بیش از 1500 پروژه آب و خاک در کشور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته