دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1395 - 11:09
در گفت‌و‌گو با آنا

استاندار آذربایجان غربی: دانشگاه آزاد اسلامی برای نسل جوان نعمت است/ این دانشگاه باید پارک‌های علمی و فناوری را گسترش دهد

استاندار آذربایجان غربی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را مناسب دانست و این دانشگاه را برای نسل جوان و آموزش عالی نعمت خواند.
کد خبر : 112378

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی برای نسل جوان و آموزش عالی در کشور یک نعمت به حساب می‌آید و در استان آذربایجان غربی بسیار خوب عمل کرده است.»


او ادامه داد:‌ «با توجه به کاهش دانشجو در کل آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است خودش را بازیابی و سازمان‌دهی کند و مشکلاتش را با راه حل‌های درست برطرف کند.»


سعادت عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای علمی را مناسب توصیف کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در پوشش دانشجویی در همه سطوح به صورت مردمی فعالیت کرده است. البته گاهی به خاطر مسائل سیاسی این دانشگاه را تخریب کردند اما نباید به آن حوزه‌ها وارد شد و باید با توجه به نیازهای نسل جوان به فعالیت‌ها ادامه داد.»


استاندار آذربایجان غربی، افزود: «طبق مصوبه مجلس، افرادی که می‌خواهند کاندیدای نمایندگی شوند باید مدرک فوق‌‌لیسانس داشته باشند. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به جمعیت زیاد کشور این نیاز را پاسخ داده است. در گذشته فقط سواد خواندن و نوشتن شرط بوده اما امروز مدرک فوق‌لیسانس شرط است.»


او ادامه داد: «یکی از ابزارهای اساسی اجرای قوانین موضوعه جمهوری اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی است که تحصیلات تکمیلی را گسترش داده است.»


سعادت یادآوری کرد از ابتدای فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی از روند کاری این دانشگاه مطلع بوده است. او گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده است و هم‌چنان باید به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی گام بردارد.»


استاندار آذربایجان غربی، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی باید پارک‌های علم و فناوری خود را برای فارغ‌التحصیلانش گسترش دهد تا در حوزه اشتغال و ارتقای علم و فناوری هم نقش‌آفرین باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته