دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 14:37
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز مطرح کرد:

لزوم اهدای صلاحیت حرفه‌ای به پرستاران توسط نظام پرستاری

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز گفت: باید با تعامل سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران توسط سازمان صنفی پرستاران اعطا شود.
کد خبر : 112302

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین زارعی اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب امسال برگزاری جلسه‌های مشترک میان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت است که امیدوارم این جلسه‌ها ادامه پیدا کند تا مشکلات پرستاران برطرف شود.


وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود پروانه صلاحیت حرفه‌ای توسط سازمان نظام پرستاری ارائه شود اما بنا به دلایلی از جمله بی‌اعتمادی وزارت بهداشت انجام این مسئولیت از سازمان نظام پرستاری گرفته شد اما امیدوارم در همین جلسات این عدم اعتماد برطرف شود و دوباره مسئولیت آن به سازمان بازگردد.


رئیس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز در مورد اشکالات ارائه این پروانه از سوی وزارت بهداشت، گفت: مشکل اینجاست ممکن است تغییراتی که در وزارت بهداشت صورت می‌گیرد در این کار نیز تاثیرگذار باشد اما وقتی توسط صنف باشد چون خود اعضا دخیل هستند کمتر تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار می‌گیرد.


وی تاکید کرد: پروانه صلاحیت‌ حرفه‌ای معمولا توسط خود نهادهای صنفی ارائه می‌شود بنابراین بهتر است این حق به سازمان بازگردد.


رئیس هیات مدیره نظام پرستاری شیراز تدوین شاخص‌های ملی پرستاری، ایجاد شاخص و استاندارد برای حرفه پرستاری را از مهم‌ترین مزایای پروانه صلاحیت حرفه‌ای عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته