دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 09:41

حسینی: لغو تحریم‌ها ظرفیت‌های موجود پتروشیمی را آزاد می‌کند

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، درهای توسعه صادرات محصولات نفتی را به روی ایران باز و ظرفیت‌های موجود پتروشیمی را آزاد خواهد کرد.
کد خبر : 11229

حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه در چند سال اخیر ظرفیت‌های فراوانی در حوزه نفت ایجاد شده است که در شرایط پس از تحریم‌ها می‌تواند به کار آید، ادامه داد: برداشته شدن تحریم‌ها نه تنها منجر به رونق حوزه نفت می‌شود بلکه بخش خدمات، نقل و انتقال پول و دیگر بخش‌های اقتصادی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.


وی تاکید کرد: لغو تحریم‌ها علیه کشور، هزینه‌های بیمه، حمل و نقل و نقل و انتقال پول را کاهش می‌دهد و بر همین اساس نقدینگی صنایع نفتی و پتروشیمی افزایش می‌یابد.


او از برنامه‌ریزی منسجم اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی برای حضور منسجم‌تر در نمایشگاه‌های نفتی بین‌المللی و داخلی خبر داد و افزود: قصد داریم با حضور فعال در این نمایشگاه‌ها بازارهای از دست‌رفته اروپایی را دوباره پس بگیریم.


حسینی همچنین ظرفیت صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته را 50 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: به اعتقاد من این میزان در سال جاری به بیش از 60 میلیارد تومان می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته