دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 13:18

تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب شرق کشور با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از افتتاح بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب شرق کشور با ظرفیت 80 هزارمترمکعب در روز با حضور وزیر نیرو در مشهد خبر داد.
کد خبر : 112273

به‌ گزارش گروه اقتصادی آنا یه نقل از پاون، علیرضا طباطبایی در این باره اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و در دولت تدبیر و امید، تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب شماره 4 مشهد (التیمور) با ظرفیت 80 هزار مترمکعب در شبانه‌روز با اعتبار بالغ بر 750 میلیارد ریال روز پنجشنبه هفته جاری افتتاح خواهد شد.


وی افزود: این تصفیه‌خانه از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی طی مدت 5 سال با فرایند تصفیه لجن فعال با حذف نیتروژن MLE با تلاش و کوشش کارگران و مهندسین ایرانی احداث شده و از کیفیت و استاندارد بین‌المللی برخوردار است.


طباطبایی ادامه داد: هدف از احداث این تصفیه‌خانه بهبود استانداردهای زیست محیطی و تامین آب اراضی کشاورزی توسط پساب حاصل از این تصفیه‌خانه به جای استفاده از منابع تامین آب شرب مشهد در کشاورزی است.


وی تصریح کرد: با افتتاح این تصفیه‌خانه حجم تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد از مرز 180 هزارمترمکعب فراتر خواهد رفت.


طباطبایی افزود: اکنون حدود 66 درصد از جمعیت شهر مقدس مشهد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته که با اقدام‌های صورت گرفته در تلاش هستیم در آینده نزدیک کل شهر مشهد تحت پوشش قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته