دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 11:52

قائم‌‌مقام پژوهشگاه نیرو: 75درصد صادرات خدمات فنی‌- مهندسی کشور مربوط به وزارت نیرو است

قائم‌مقام پژوهشگاه نیرو با تاکید بر اینکه صنعت برق پتانسیل توسعه صادرات را دارد، گفت: 75درصد صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور مربوط به وزارت نیرو است که با توجه به پتانسیل بالای توسعه صادرات صنعت برق باید بر روی حوزه‌های نو مانند فناوری نانو بیشتر کار کنیم.
کد خبر : 112209

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سیدمحسن مرجان‌مهر در چهارمین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی که صبح امروز در پژوهشگاه نیرو گشایش یافت، با بیان اینکه پژوهشگاه نیرو با تغییر رویکرد خود طی سه سال گذشته از یک مجموعه پژوهشی صرف به مجری طرح‌های صنعتی تبدیل شده است، گفت: بر این اساس از همه محققان و پژوهشگران برای رسیدن به ثروتی حاصل از تحقیق دعوت به عمل می‌آوریم و در همین راستا نیز مراکز توسعه فناوری را براساس مصوبات وزارت نیرو برای توسعه فناوری، توسعه بازار و توسعه کسب‌وکار ایجاد کرده‌ایم.


وی با اشاره به رونمایی سند نقشه‌راه توسعه فناوری نانو در صنعت برق در یازدهم مردادماه از سوی وزیر نیرو تصریح کرد:‌ پتانسیل صادرات صنعت برق، اهمیت حوزه نانو در بالابردن ارزش و توسعه این صنعت را دوچندان می‌کند و مجموعه تحقیقاتی صنعت برق برنامه منظمی را در این‌ راستا در دست دارد.


مرجان‌مهر با بیان اینکه نانوفناوری عرصه ورود ایده‌های جدید است، اظهار کرد: پژوهشگاه نیرو آمادگی دارد تا در خارج از صنعت برق نیز به محققان و پژوهشگران برای رسیدن به ارزش ملی کمک‌رسانی کند.


قائم‌مقام پژوهشگاه نیرو ادامه داد: توسعه صادرات ارتقا و بروزرسانی مستمر فناوری، اکتساب فناوری، توسعه کسب‌وکار در حوزه برق و انرژی و بومی‌سازی فناوری از جمله مواردی است که پژوهشگاه نیرو از آن حمایت می‌کند.


وی درباره رویکردهای این پژوهشگاه نیز خاطرنشان کرد: توسعه حقوق و فرهنگ مالکیت فکری در حوزه تحقیقات و تجاری‌سازی آنها، افزایش اطمینان و کاهش ریسک کاربرد محصولات منتج از تحقیقات و ایجاد زیرساخت مناسب به منظور ارائه خدمات از دیگر رویکردهای پژوهشگاه نیرو محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب