دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 09:21
معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه:

سازمان دانش‌آموزی آینده‌نگری را آموزش می‌دهد

معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان دانش آموزی آینده نگری و مهارت‌های با هم زیستن را آموزش می‌دهد که نمونه‌های بارز آن را در نهمین اردوی ملی مربیان و ششمین اردوی ملی اعضای پیشتازان مشاهده می کنیم و باید این زمینه‌ها تقویت شود.
کد خبر : 112120

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا واعظ مهدوی، در مراسم اختتامیه نهمین اردوی ملی مربیان و ششمین اردوی ملی اعضای پیشتازان اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه وظیفه آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای آینده را دارد. در جایگاهی هستیم که باید به آینده بنگریم و برای ساخت ملت ایران تلاش کنیم. نقطه ثقل این آینده نسل جوان است که شما دانش آموزان را در برمی‌گیرد که آینده را می‌سازید و شما مربیان این آینده سازان را هدایت می‌کنید.


معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ما باید به فکر آینده‌ای موفق و پایدار باشیم و تنها به امروز خود ننگریم زیرا اگر بخواهیم فقط در امروز زندگی کنیم به روزمرگی و دفع وقت خواهد گذشت. در آینده‌نگری انسان باید از خودخواهی دور باشد و به صورت جمعی فکر کند و فعالیت‌هایش را به صورت جمعی انجام دهد.


وی گفت: ما باید برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم و مهارت‌های کافی را در این زمینه یاد بگیریم و این اردو کمک می‌کند تا ما آینده نگری و مهارت آموزی را تمرین کنیم.


واعظ مهدوی افزود: شما پیشتازان در این اردو می‌آموزید که چگونه برای خود غذا طبخ کنید و چادر بزنید و زندگی در شرایط سخت را تجربه کنید که همه این‌ها مهارت‌های زندگی است. باید یادمان باشد که انسان‌های خودخواه و خود محور همه چیز را برای خود می‌خواهند و دائم نگران جایگاه و موقعیت خود هستند.


وی ادامه داد: انسان‌های خودخواه خوشبخت نیستند اما انسان‌هایی که با یکدیگر زیستن را یاد گرفته‌اند و مشکلات و دردها را به صورت دسته جمعی حل می‌کنند و خوشی و ناخوشی‌ها را تقسیم می‌کنند این ها از انسانهای خوشبخت هستند.


معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: شما باید در تشکیلات سازمان دانش آموزی به جایی برسید که دیگر من وجود نداشته باشد بلکه ما وجود داشته باشد. ما ملت بزرگی هستیم که در مقاطعی از تاریخ حرف اول جهان را می زدیم.


وی گفت: اگر شما مربیان و نسل جوان ما امروز برای آموزش مهارت‌های اجتماعی تلاش کند و نفس خود را ارتقا دهد و در روابط اجتماعی به راستی و درستی پایبند باشد مطمئن باشید آینده از آن شماست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته