دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 09:39

لغو روادید اتباع پاکستانی برای سفر به آمریکا صحت ندارد

در حالی که برخی رسانه های خبری از لغو روادید برای سفر اتباع پاکستانی به آمریکا خبر داده اند اما به نظر می‌رسد که این موضوع صحت نداشته باشد.
کد خبر : 112100

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرگزاری فارس در خبری به نقل از وب سایت دیلی پاکستان خبر داد که پاکستانی‌ها برای تجارت و سفرهای توریستی می‌توانند به آمریکا سفر کنند و نیاز به دریافت روادید ندارند.


بنا به این خبر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این تصمیم از سوی دولت آمریکا برای مردم پاکستان به دلیل مشارکتشان در جنگ با تروریسم گرفته شده است.


همچنین این خبر می‌افزاید: «شهروندان بیش از 39 کشور جهان بدون دریافت روادید می‌توانند به آمریکا سفر کنند که کشور پاکستان نیز به این کشورها اضافه شده است. بدین ترتیب پاکستانی‌ها اجازه دارند سه ماه بدون روادید در خاک آمریکا اقامت داشته باشند.»


اما وب‌سایت نیوز تریبون، در واکنش به این خبر نوشت که نام پاکستان هنوز در فهرست «برنامه لغو ویزا» آمریکا دیده نمی‌شود. همچنین این پایگاه خبری افزوده که در میان اظهارات اخیر جان کری، هیچ گفته‌ای مبنی بر لغو ویزا برای اتباع پاکستانی پیدا نکرده است.


این وب‌سایت پیگیری این خبر را ادامه داده و نوشته است که نه سفارت پاکستان در آمریکا و نه سفارت آمریکا در پاکستان خبری از لغو ویزا برای سفر اتباع پاکستانی به خاک آمریکا منتشر کرده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته