دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

80 درصد پزشکان عمومی مشهد مطب ندارند

مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بسیاری از پزشکان عمومی به دلیل هزینه های بالای اجاره مطب و تحمیل هزینه های جانبی از سوی نهادهایی همچون شهرداری و دارایی از مطبداری منصرف شده اند.
کد خبر : 112091

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، دکتر هادی بیژن نژاد به مناسبت روز پزشک افزود: بر این اساس هم اکنون تنها حدود یک پنجم از پزشکان عمومی فعال در مشهد در سطح این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مطب باز کرده اند.
وی شمار پزشکان عمومی شاغل در مشهد را چهار هزار و 857 نفر ذکر و بیان کرد: کمتر از هزار نفر از آنان در مطب شخصی به مداوای بیماران می پردازند.
مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: این پزشکان عمومی سعی می کنند یک نوبت کاری خود را به کار در درمانگاههای خصوصی و یا بیمارستانها اختصاص دهند تا نیاز به پرداخت هزینه های جانبی نباشد.
وی تعداد کل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو نظام پزشکی مشهد را هفت هزار نفر اعلام و بیان کرد: چهار هزار و 877 نفر آنها پزشک عمومی، هزار و 939 نفر متخصص و 206 نفر پزشک فوق تخصص هستند.
بیژن نژاد گفت: کلانشهر مشهد به لحاظ تعداد پزشکان و فعالیت انواع رشته های پزشکی از توانمندی بالایی در سطح کشور برخوردار است.
وی مجموع اعضای نظام پزشکی مشهد را 13 هزار و 134 نفر اعلام و بیان کرد: پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پیراپزشکان، بینایی سنجها، کارشناسان علوم آزمایشگاهی و کاردرمانی عضو این تشکل هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته