دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1395 - 16:13

جت‌های روسیه احتمالا 28 مرداد پایگاه نوژه همدان را ترک کرده‌اند

در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از توقف استفاده روسیه از پایگاه سوم شکاری ارتش (نوژه) در همدان خبر داده است،‌ وب‌سایت رسمی وزارت دفاع روسیه نیز در طول سه روز گذشته هیچ گزارشی از انجام حمله از این پایگاه را منتشر نکرده است.
کد خبر : 112037

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری امروز در پاسخ به سئوالات متعددی که خبرنگاران درباره تفاهم ایران و روسیه برای استفاده این کشور از پایگاه نظامی نوژه همدان مطرح کردند، گفت که استفاده روسیه از این پایگاه پایان یافته است.


قاسمی در حالی که تأکید داشت هیچ تفاهم‌نامه نظامی بین ایران و روسیه به امضا نرسیده است اظهار کرد که استفاده روسیه از نوژه یک اقدام موقتی بوده است.


خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز ضمن اعلام این خبر، نوشت که مقامات روسی هنوز نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.


با وجود این، وب‌سایت وزارت دفاع روسیه که به صورت روزانه اخبار مربوط به حملات این کشور به مواضع تروریستی داعش در سوریه را اعلام می‌کند از روز 18 آگوست (28 مرداد ماه) تاکنون گزارشی در خصوص استفاده از پایگاه نوژه را منتشر نکرده است. این در حالی است که این وب سایت، در تمامی سه روز پیش از 28 مرداد، اخباری مبنی بر استفاده از پایگاه نوژه برای بمباران مواضع داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه منتشر کرده بود. بنابراین تصور می‌شود که روسیه، استفاده از پایگاه سوم شکاری نیروی هوایی ارتش را روز 28 مرداد پایان داده باشد.


شب گذشته نیز وزیر دفاع ایران در پاسخ به این سوال که بعضا مطرح می‌شود ایران پایگاه نظامی در اختیار روسیه قرار داده است، افزود: «در هیچ شرایطی نه امکان استقرار داده می‌شود و نه هیچ پایگاهی در اختیار روس‌ها قرار می‌گیرد و نه اینکه آنها آمده‌اند تا بمانند.»


سردار دهقان گفت: «روس‌ها برای یک مقطع زمانی خیلی کوتاه، مشخص، متناسب با عملیات در سوریه از این پایگاه استفاده می‌کنند یا در دریای مدیترانه از ناوهایشان موشک‌هایی را به سمت مواضع تروریست‌ها پرتاب می‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته