دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1394 - 15:25

نامزد جدید وزارت دفاع افغانستان معرفی شد

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان ژنرال «افضل لودین» را به‌عنوان نامزد وزارت دفاع ملی معرفی کرد.
کد خبر : 11199

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «اجمل عابدی» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان گفت: ژنرال «افضل لودین» به‌وسیله «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری به مجلس نمایندگان افغانستان معرفی شد.


براساس این گزارش، «لودین» در دوران حاکمیت حزب دموکراتیک خلق افغانستان در سمت‌های نظامی فعالیت کرده بود. وی در اواخر دوران «نجیب‌الله» رئیس‌جمهوری وقت افغانستان، فرمانده یکی از لشکرهای افغانستان بود و در ولایت‌های «ننگرهار» و «پکتیکا» عملیات‌های نظامی را رهبری کرد، ولی در سال‌های اخیر و در دوران زمامداری «حامد کرزی» در صحنه سیاسی و نظامی افغانستان حضور چندان برجسته‌ای نداشت.


دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام کرد: ژنرال «لودین» از کادر نظامی است و سال‌های زیادی در سمت‌های مختلف وزارت دفاع ملی فعالیت کرده است و اخیرا مشاور نظامی شورای امنیت ملی افغانستان بوده است.


پست وزارت دفاع در کابینه افغانستان از سمت‌های کلیدی به شمار می‌آید که در ماه‌های اخیر حکومت وحدت ملی برای معرفی فردی در این سمت موفق نشده بود.


حکومت وحدت ملی فهرستی از کابینه را سه ماه پیش به مجلس معرفی کرد که تنها ۹ نفر برای وزارت‌خانه‌های امورخارجه، کشور، دارایی، معادن، توسعه روستاها، بهداشت، مهاجران، حج و اوقاف و رئیس عمومی امنیت ملی رای اعتماد گرفتند.


از تشکیل حکومت وحدت ملی حدود هفت ماه می‌گذرد و هنوز بسیاری از وزارت‌خانه ها و ادارات محلی به‌وسیله سرپرست اداره می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته