دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1395 - 13:49

منابع دیپلماتیک: ترکیه تا 10 سال آینده وارد اتحادیه اروپا نمی شود

منابع دیپلماتیک اروپایی گفتند ترکیه تا قبل از سال 2026 وارد اتحادیه اروپا نخواهد شد، حتی اگر همه دستورهای کمیسیون اروپا را انجام دهد.
کد خبر : 111953

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه ایزوستیا به‌نقل از منابع آگاه در محافل سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: «ژان کلود یونکر، رئیس کمیسون اروپا مخالف پیوستن ترکیه به اتحادیه است، به همین دلیل امکان پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا تا 10 سال آینده وجود ندارد.»


ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در این‌باره گفت: «شانس ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا در آینده نزدیک بسیار کم است.»


وی افزود:‌ «ورود کشورهایی همچون ترکیه و اوکراین به ساختار اتحادیه اروپا بار بسیار سنگینی برای کشتی همگرایی اروپاست.»


روابط ترکیه و اتحادیه اروپا از زمان وقوع کودتای نافرجام در ترکیه رو به وخامت رفته است. اتحادیه اروپا، پس از کودتا، از افدامات دولت ترکیه برای تعقیب متهمان کودتا انتقاد کرده و آن را افراطی دانسته است.


دولت ترکیه نیز علاوه بر رد انتقادهای دولت‌های اروپایی گفته است که مواضع اروپایی‌ها می‌تواند مناسبات آنکارا و اروپا را به وخامت ببرد.


در همین حال مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که ترکیه مثل هر ملت دیگری، تلاش‌های فزاینده‌ای برای الحاق به اتحادیه اروپا انجام داد اما تنها پاسخی گه گرفت فقط تهدید و توهین بود.


وی افزود: «‌من از خودم می‌پرسم که ما چه جرمی مرتکب شده‌ایم؟ چرا آن‌ها با ما دشمن هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته