دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1395 - 12:22

برگزاری مانور نظامی کره‌جنوبی و آمریکا زیر سایه تهدید اتمی کره‌شمالی

کره جنوبی و آمریکا مانور نظامی مشترک خود را از امروز آغاز کردند. این در حالی است که کره شمالی در واکنش به برگزاری این مانور مشترک، تهدید کرده است که پاسخ مناسب خواهد داد.
کد خبر : 111894

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری الایام، خبرگزاری آلمان گزارش کرد: «کره‌شمالی تهدید کرد مانور نظامی سالانه و مشترک سئول و واشنگتن را که قرار است امروز دوشنبه آغاز شود، هدف حمله اتمی قرار می‌دهد.»


ارتش خلق کره‌شمالی در این‌باره اعلام کرد‌: «ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش آماده جنگ هسته‌ای در شبه‌جزیره کره باشند.»


کمیته اتحاد کره شمالی امروز دوشنبه در بیانیه‌ای از شروع این رزمایش انتقاد کرد و آن را مایه تشدید تنش‌ها دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: «کره‌شمالی قوی‌ترین اقدامات تلافی جویانه نظامی را در برابر آمریکا و کره‌جنوبی که رزمایش مشترک را در منطقه آغاز می‌کنند در اختیار دارد و در صورت لزوم از آن استفاده خواهد کرد.»


همچنین نماینده ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی گفت: «افراط‌گرایان هسته‌ای باید بدانند که کوچک‌ترین نشانه تهاجم و تجاوز آن‌ها نسبت به حریم زمینی، آبی و هوایی کشور ما با حملات هسته‌ای پیشگیرانه موواجه خواهد شد.»


انتظار می‌رود در مانور نظامی آمریکا و کره‌جنوبی 25 هزار سرباز آمریکایی مشارکت داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته