دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1395 - 12:14
حسینی‌نژاد تشریح کرد

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود؛ از میز برخط پاسخگویی منحصربه‌فرد تا مراکز مشاوره و هدایت تحصیلی

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، طرح ایجاد مراکز مشاوره و هدایت تحصیلی را که برای اولین بار در کشور، سال گذشته در این دانشگاه ایجاد شد، موفقیت‌آمیز خواند.
کد خبر : 111885

سید امیررضا حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا افزود: «در راستای ایجاد بستر مناسب برای شناسایی بیشتر داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی دو مرکز مشاوره در داخل شهر و یکی از پرترددترین خیابان‌های شاهرود و دیگری در داخل دانشگاه ایجاد شد که این مهم در سال گذشته نیز برای اولین بار در کشور در این دانشگاه انجام‌گرفته بود و بنا بر آماری که داریم ایجاد این مراکز توانسته است سهم بزرگی در شناسایی دستاوردهای دانشگاه داشته باشد.»


امکانی از 3 سال پیش بر روی سایت دانشگاه قرار داده‌شده تا مراجعان به سایت بتوانند با کارشناس روابط عمومی به‌طور مستقیم چت کنند و سؤالات خود را رودررو و به‌صورت برخط ( آنلاین) مطرح کنند

وی با تشکر از روابط عمومی سازمان مرکزی در برنامه‌ریزی دقیق و منسجم هدایت تحصیلی داوطلبان و یکپارچه‌سازی اطلاع‌رسانی در کشور بیان کرد: «همواره سعی شده است تا بهترین و مجرب‌ترین کارشناسان آموزش دانشگاه بعلاوه کارشناسان راهنمایی و مشاوره کنکور آموزشگاه‌های آزاد شهر که با دانشگاه همکاری دارند در این مراکز حضور داشته باشند تا بتوان نتیجه مطلوب را به دست آورد.»


حسینی نژاد با بیان اینکه روزانه تعداد زیادی از مردم و دانش آموزان به این مراکز مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: «پاسخ به سؤالاتی چون چگونگی قبولی در آزمون‌ها، شرایط شرکت در دوره‌های بدون آزمون، وجود تسهیلات رفاهی دانشگاه، روند انتخاب رشته و راهنمایی داوطلبان برای انتخاب رشته‌های مورد علاقه و سایر موارد کاربردی از جمله اموری است که توسط کارشناسان دست‌اندرکار در دو نوبت صبح و بعدازظهر به داوطلبان ارائه می‌شود.»



مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از دیگر تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای راهنمایی داوطلبان ورود به دانشگاه را میز برخط پاسخگویی بر روی سایت این دانشگاه نام برد و گفت: «امکانی از 3 سال پیش بر روی سایت دانشگاه قرار داده‌شده تا مراجعان به سایت بتوانند با کارشناس روابط عمومی به‌طور مستقیم چت کنند و سؤالات خود را رودررو و به‌صورت برخط ( آنلاین) مطرح کنند.»



وی با بیان اینکه اکنون میز برخط در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود منحصر به فرد است، افزود: «روزانه امکان پاسخگویی به بیش از یکصد نفر مراجعه‌کننده در این سامانه وجود دارد که در صورت افزایش کارشناسان پاسخگو، می‌توان این آمار را به دو یا سه برابر افزایش داد.»


حسینی نژاد گفت: «آماده‌ایم تا این تجربه موفق و به‌روز را به‌تمامی واحدهای دانشگاهی در مورد راه‌اندازی این میز برخط مشاوره دهیم.»


وی در مورد برنامه‌های آینده هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «بنا داریم چون سال گذشته همایشی را برای راهنمایی داوطلبان برپا کنیم افزون بر اینکه تور دانشگاه‌گردی و توزیع پکیج دانشگاه نیز از جمله برنامه‌هایی بوده که در حال انجام است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب