دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1395 - 09:12

دولت در هفته‌ای که گذشت: افتتاح 231 طرح و برنامه ریزی برای اشتغال

سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد و افتتاح 231 طرح مهم در این استان شاید مهم‌ترین برنامه های مرتبط با دولت در هفته گذشته بود.
کد خبر : 111830

به گزارش گروه سیاسی آنا به نقل از ایرنا، دیدار حسن روحانی با کارکنان سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات، تبریک برخی پیروزهای کاروان اعزامی ایران به المپیک و برنامه ریزی برای استخدام و اشتغال بخش دیگری از برنامه های دولت در چهارمین هفته مرداد بود.
افتتاح 231 پروژه در سی اُمین سفر کاروان تدبیر و امید


یکشنبه 24 مرداد ماه همزمان با ولادت امام رضا(ع)، رئیس‌جمهوری در فرودگاه یاسوج، مورد استقبال استاندار و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیران و مسئولان ارشد استانی و مردم پرشور این استان قرار گرفت و پس از آن در ورزشگاه تختی یاسوج با مردم پرشوری که از ساعت ها قبل در انتظار وی بودند، به سخنرانی پرداخت.


این سفر، سی‌اُمین سفر از سلسله سفرهای کاروان تدبیر و امید بود که 24 دی سال 92 آغاز شد.


در جریان این سفر 231 طرح و پروژه مهم در استان کهگیلویه و بویر احمد افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که می توان در راستای یکی از مهمترین برنامه های دولت یعنی اشتغالزایی و رونق بخشیدن به بخش های مختلف اقتصادی و تولید در کشور ارزیابی کرد.


علاوه بر آن، رئیس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکل اشتغال جوانان حل شدنی است ؛ 7500 بنگاه اقتصادی تا پایان سال فعال خواهد شد.


رییس شورای اقتصاد، شغل مناسب برای جوانان تحصیلکرده ایران متناسب با علم، دانش و تخصص آنان را یکی از اهداف بلند دولت و ملت دانست و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که در خانه ای جوانی بیکار بماند و این کار شدنی است؛ راه اینکه جوانان با افتخار زندگی کنند این است که اقتصاد را به حرکت در آوریم.


روحانی تحقق رشد اقتصادی از منهای 6.8 در ابتدای تشکیل دولت به مثبت 4.4 درصد را در سایه غیرت جوانان ایرانی دانست و یادآور شد این امر تحول بزرگی است که در شرایط کاهش قیمت نفت به کمتر از یک چهارم انجام شده است.


رئیس جمهوری ادامه داد: در زمینه فناوری های نوین در دو سال گذشته، 40 هزار شغل مستقیم و ده ها هزار شغل غیرمستقیم، ایجاد شده است تا جوان های تحصیلکرده بتوانند در علوم و فناوری‌های جدید، ارتباطات، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی در سراسر کشور مشغول به‌کار شوند.


روحانی با برشمردن مزایای استان کهگیلویه و بویراحمد و توصیف آن به استان آب و باران از برنامه های دولت تدبیر و امید برای حمل و نقل، طرح های عمرانی و شهری، علم و فناوری، بهداشت و درمان، اختصاص یارانه توسط اعتبارات بانکی برای رونق سرمایه گذاری و همچنین تعهد وزارت نفت برای گازرسانی به روستاهای این استان سخن گفت.


دیدار با «علما، ایثارگران و برگزیدگان» ، «عشایر و روستائیان» ، «نشست توسعه سرمایه گذاری »، افتتاح برخی از پروژه‌های استان کهگیلویه و بویر احمد، شرکت در جلسه شورای اداری استان و همچنین نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه‌های رئیسجمهوری در این سفر بود.


افزایش 45 درصدی بودجه عمرانی کهگیلویه وبویراحمد در سال 95 و قرار گرفتن این استان در رتبه 15 از لحاظ اختصاص اعتبارات استانی ، نشانه توجه ویژه دولت به محرومیت زدایی در این استان است. بعد از پایان این سفر، دفتر رئیس جمهوری نیز طی اطلاعیه ای از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و استقبال گرم و پرشور آنان تشکر کرد.
پیگیری مصوبات کاروان تدبیر و امید


هفته گذشته استانداران بوشهر، کرمان و یزد به دیدار رئیس دولت یازدهم آمدند و دکتر روحانی روند اجرای مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به این سه استان را پیگیر شد. این سه استاندار به طور جداگانه با رییس جمهوری دیدار و گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرا و عملیاتی کردن مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان های تحت ماموریت خود را ارائه کردند.
حجت الاسلام روحانی نیز در این دیدارها با اشاره به عزم جدی دولت برای پیشرفت، توسعه و آبادانی استان‌های کشور، بر ضرورت تلاش، جدیت استانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی برای تحقق کامل برنامه ها و عملیاتی شدن طرحها و مصوبات سفرهای استانی دولت یازدهم تاکید کرد.
شعار هفته دولت/ اقدام و عمل ملت - دولت؛ امیدوار و استوار


هر ساله به مناسبت بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر از دوم تا هشتم شهریور ماه بعنوان هفته دولت گرامی داشته می شود. «اقدام و عمل ملت-دولت؛ امیدوار و استوار» شعاری است که شورای عالی اطلاع رسانی دولت آن را برای هفته دولت امسال برگزید و برخی از دستگاهها نیز برنامه های خود را در طول این هفته اعلام کردند.


آن طور که سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره برداری از 155 طرح صنعتی و معدنی ملی در 31 استان کشور با سرمایه گذاری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال از جمله برنامه های هفته دولت در این وزارتخانه است.


«منوچهر طاهایی» گفت: «با بهره برداری از طرح های یاد شده در هفته دولت برای 9 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد». ازمجموع این طرح ها ، 8 طرح آن توسط رییس محترم جمهوری و معاون اول ریاست جمهوری افتتاح می شود.


همچنین محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی فاز اول «شبکه ملی اطلاعات» همزمان با هفته دولت خبر داد.


در عین حال ، جزئیاتی از بزرگترین سرمایه گذاری در «پسابرجام» از سوی وزیر نیرو تشریح شد. حمید چیت چیان از سرمایه گذاری 2.4 میلیارد دلاری در ایران به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری دوران «پسابرجام» نام برد که توسط شرکت ترکیه ای «یونیت اینترنشنال» و به منظور تامین 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالای 58 درصد انجام خواهد شد.


در یک اقدام پولی ، مالی که در آستانه هفته دولت صورت گرفت ، سه شنبه هفته گذشته مسولان بانک مرکزی در پکن با انعقاد قراردادی تسویه مبادلات بانکی با چین را تسهیل کردند. در این قرارداد که با اگزیم بانک چین بسته شد، دو حساب به ارزهای یورو و یوان به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نزد بانک یاد شده افتتاح می شود.
19هزار نفر در آستانه استخدام / بسترسازی برای 140 هزار فرصت شغلی


همانطور که از سخنان رئیسجمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بر می آمد و سیاست های اعمالی طی سه سال دیگر نیز این را نشان می دهد ، دولت یازدهم برای اشتغالزایی جوانان اهتمام ویژه ای دارد. در همین راستا هفته گذشته


محمدباقر نوبخت از استخدام 19 هزارنفر در بدنه دولت در سال جاری خبر داد.


معاون اول رئیس‌جمهوری نیز سه شنبه هفته گذشته درجلسه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بخش را از مهمترین بخش های اشتغالزایی خواند و از تدوین برنامه ای برای ایجاد 140 هزار فرصت شغلی در این زمینه سخن گفت.
ادامه اقدامات وزارت اطلاعات علیه تکفیریها / دیدار سربازان گمنام امام زمان (عج) با رئیس جمهوری
رعایت اعتدال از سوی کارکنان وزارت اطلاعات ، خلاصه سخنانی بود که رئیس جمهوری در جمع وزیر، معاونان و مدیران سازمان اطلاعات خارجی وزارت خارجی برآن تاکید کرد.


حجت الاسلام حسن روحانی چهارشنبه گذشته در این دیدار رعایت اعتدال را ضرورت کار اطلاعاتی برشمرد و تأکید کرد: افراط و تفریط در کار اطلاعاتی هم مثل هر کار دیگری زیانبار است. هم باید نسبت به هرگونه نفوذ و سوء استفاده از موقعیت ها هوشیار و حساس بود و هم نباید راه های استفاده کامل و مفید از فرصت های روابط علمی و اقتصادی را بست.


دو روز قبل از این دیدار نیز وزیر اطلاعات طی سخنانی گفت: طی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه ای این گروه در غرب کشور شناسایی و قبل از هر گونه اقدامی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و هماهنگی نیروهای انتظامی و امنیتی متلاشی شد.
شادباش به افتخارآفرینان ریو


گرچه کاروان اعزامی ایران به المپیک ریو با شکست هایی دور از انتظار در برخی رشته ها مواجه شد ولی برخی از پیروزی های بدست آمده نیز آنچنان شیرین بود که واکنش رئیسجمهوری را هم در پی داشت و موجب صدور پیام تبریک و یا ابراز خوشحالی از سوی روحانی شد.


نخستین اظهارنظر رئیس‌جمهوری بعد از کسب مدال طلا از سوی کیانوش رستمی و سهراب مرادی وزنه برداران تیم ملی کشورمان در روزهای نخست برگزاری المپیک بود که موجب شد رئیس جمهوری در جمع مردم یاسوج با ابراز خرسندی از این موفقیت، بگوید: «اینکه در المپیک هم رستم و هم سهراب طلا گرفتند، افتخار ایران و مردم ایران است».


روحانی بعد از اینکه نخستین بانوی ورزشکار ایرانی موفق به دریافت مدال المپیک شد، این موفقیت را به کیمیا علیزاده دختر 18 ساله کشورمان تبریک گفت .


رئیس جمهوری در این پیام آورد: « پیروزی افتخارآفرین کیمیا علیزاده که رشادت و شایستگی دختر ایرانی را در کسب نخستین مدال المپیکی بانوان کشور، با تجلی شکوهمند فرهنگ اسلامی و ایرانی نشان داد؛ و نیز سربلندی بهداد سلیمی که پهلوانی انکارناپذیر خود را در داوری و قلب مردم ثابت کرد، مرا بر آن داشت تا از این عزیزان، و رستم و سهراب قهرمان، و دیگر عزیزان سرفراز در کاروان ایران چه آنها که قهرمانانه افتخار آفریدند و چه آنها که پهلوانانه و غیرتمندانه تا پایان جنگیدند، و چه آنها که در انتظارند تا شکوه ایران را به نمایش بگذارند تشکر کنم، و به ملت ایران و خانواده و مربیان این قهرمانان، به سبب تربیت این نمادهای افتخارِ ملی تبریک بگویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته