دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1395 - 09:11

علی مطهری: پدرم سیاست را عزیزترین پیکر اسلام می‌دانست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش باید برای تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان تلاش کند که گسترش این مهارت‌ها سبب پیشرفت کشور می شود.
کد خبر : 111829

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، علی مطهری عصر یکشنبه در مراسم اختتامیه نهمین اردوی ملی مربیان و ششمین اردوی ملی اعضای پیشتازان سازمان دانش آموزی کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد افزود: برگزاری چنین برنامه هایی سبب کشف استعداد در بین دانش آموزان می شود و یک اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزان ایجاد می کند.


وی بیان کرد: در آموزش و پرورش دو مقوله تعلیم و تربیت وجود دارد که تعلیم به معنای پرورش قوه تعقل، تفکر، تجزیه و تحلیل دانش آموزان است که این وظیفه بر عهده معلمان است.


مطهری ادامه داد: در مقوله تربیت یا پرورش سایر استعدادهای دانش آموزان زمانی رشد پیدا می کند که دانش آموزان به مهارتهای اجتماعی دست پیدا کنند.


وی تاکید کرد: تربیت با صنعت فرق می‌کند؛ صنعت یعنی اشیایی را ناقص کنیم تا بتوانیم یک شیء بسازیم اما در تربیت اساس کار برعکس است و ما باید تلاش کنیم تا استعدادها و توانمندی ها رشد پیدا کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محور تربیت به تعبیر شهید مطهری کرامت نفس است و این کرامت نفس است که می تواند استعدادهای انسان را پرورش دهد و آن را تقویت کند.


وی تاکید کرد: تربیت شاخه های مختلفی دارد که یکی از آنها تربیت اجتماعی و سیاسی است که باعث می شود روابط اجتماعی و سیاسی انسانها تقویت شود.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه به سخنان شهید مطهری اشاره کرد و گفت: پدرم سیاست را عزیزترین پیکر اسلام می‌دانست و بنابراین لازم است با فراگیری مهارتهای اجتماعی و سیاسی خود را تقویت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته