دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1395 - 23:14

فعالان حقوق بشر فلسطینی تهدید به مرگ می‌شوند

اعضای گروه‌های حقوق‌بشر فلسطینی که در راستای حمایت از حق مردم فلسطین فعالیت دارند به‌وسیله مزدوران اسرائیل تهدید به مرگ می‌شوند.
کد خبر : 111796

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره گزارش کرد: « گروه‌های حقوق بشر فلسطینی که در راستای حمایت از حق مردم فلسطین و زندانیان دربند اسرائیل فعالیت دارند به‌وسیله ایمیل، پیامک و حتی مزدوران این رژیم تهدید به مرگ می‌شوند.»


شوان جبرین، مدیر سازمان حقوق بشر الحق در رام الله در این باره می‌گوید: «الحق، کمپینی سازمان‌یافته و پیشرفته است که در راستای حمایت از زندانیان فلسطینی فعالیت دارد. هدف آن‌ها متوقف کردن ماست تا مانع همکاری ما با دیوان کیفری بین‌المللی شوند.»


اعضای گروه حقوق بشر الحق متعهد به افشاگری درباره نقض قوانین بین‌المللی اسرائیل هستند و این رژیم سعی دارد با هرگونه تهدید، اعضای آن را از فعالیت باز دارد.»


وی افزود: «آن‌ها با تهدید اعضا می‌خواهند بذر ترس را در دل ما بکارند. این حرکت آن‌ها نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی قدم گذاشته‌ایم.»


اوایل ماه جاری میلادی ندا کیسوانسون، از اعضای سوئدی گروه الحق در مصاحبه با یک نشریه هلندی اعلام کرد با ایمیل، نامه و تماس‌های متعدد به مرگ تهدید شده است.


بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، علت اصلی تهدید اعضای این گروه ارتباط مستقیم آن‌ها با دیوان کیفری بین‌المللی و مسیر هموار آن‌ها برای دادگاهی کردن اسرائیل و نقض حقوق زندانیان فلسطینی از سوی این رژیم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته