دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1394 - 09:20
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با آنا:

طرح رتبه‌بندی باید اکثریت قریب به اتفاق فرهنگیان را شامل شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نگرانی معلمان این است که طرح رتبه‌بندی شامل حال همه آنها نشود، گفت: در خصوص جزییات طرح در حال گفت‌و‌گو هستیم، این طرح باید به گونه‌ای باشد که اکثریت قریب به اتفاق فرهنگیان را در بر گیرد.
کد خبر : 11170

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در این جلسه در خصوص موضوعات مختلف فرهنگیان از جمله مطالبات، حقوق و مزایا و نظام رتبه‌بندی بحث‌هایی صورت گرفت، البته قرار است در یک جلسه طولانی در هفته آینده به طور مفصل در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان بحث و گفت‌و‌گو انجام شود.


وی در خصوص عدم رضایت برخی از فرهنگیان از نظام رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: کدام سازمان و ارگانی بدون در نظر گرفتن ملاکی خاص پایه حقوقی کارکنانش را افزایش می‌دهد؟


جعفری با تاکید بر اینکه نظام رتبه‌بندی یکی از 6 زیر نظام سند تحول بنیادین است، افزود: سند تحول بنیادین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به طور حتم طرح‌های نام برده در این سند اجرایی می‌شود.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: معلمان باید بتوانند راندمان کاری خود را بالا ببرند تا جایگاه اجتماعی، معیشتی و اقتصادی آنها ارتقا یابد.


وی در‌باره شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: ارایه برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، امور تربیتی و فوق برنامه از جمله اقداماتی است که می‌توانند در نظام رتبه‌بندی معلمان تاثیرگذار باشد.


جعفری با بیان اینکه نگرانی معلمان این است که این طرح شامل حال همه آنها نشود، ابراز کرد: در خصوص جزییات طرح در حال گفت‌و‌گو هستیم تا شامل حال همه فرهنگیان از مقطع لیسانس تا دکترا شود، این طرح باید به گونه‌ای باشد که شمول اکثریت قریب به اتفاق فرهنگیان را در بر گیرد.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه از شخصی که مدرک لیسانس دارد توقع نمی‌رود تا مقاله ISI ارایه دهد، گفت: مجلس و دولت نظر مثبتی در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان دارند و همه تلاش می‌کنند تا امتیازات بیشتری در اختیار معلمان قرار گیرد.


وی تصریح کرد: معلمان باید از این سیاست‌های تشویقی استقبال کنند و نظرات سازنده خود پیرامون این طرح را در اختیار ما قرار دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته