دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جنتی: امروز جامعه به بیماری صعب العلاج عدم درک، فهم و تحمل دیگران مبتلا شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدم درک و تحمل دیگران جزو بیماری‌های صعب العلاج شده است، گفت: «تبادل و تضارب آرا باعث رشد و پیشرفت جامعه و کشور می‌شود.»
کد خبر : 111649

به گزارش گروه فرهنگی آنا، به نقل مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد از علی جنتی روز یکشنبه در نشست برگزیدگان مسابقات ملی مناظره دانشجویان تشکل های سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: امروز جامعه به بیماری صعب العلاج عدم درک، فهم و تحمل دیگران مبتلا شده و برخی بدون توجه به نظرات دیگران، درصدد حذف طرف مقابل هستند.


عضو کابینه دولت یازدهم افزود: متاسفانه گاهی افراد بدون توجه و باور دیگران همواره درصدد حذف برمی آیند درحالیکه این مهم خسارت جبران ناپذیری به کشور و نظام می زند.
جنتی با اشاره به موضوع وجود مشورت، انتقاد و نقد از گذشته تاکنون گفت: بر اثر تبادل و تضارب آرا، جامعه به رشد و پیشرفت می رسد، از این رو آنچه منجر به رشد فقه شیعه شد، همین تبادل و تضارب آرا بود.


وی گفتمان علمی و مسابقات مناظره را که جهاد دانشگاهی بانی آن است، از کارهای مفید و از ضرورت های جامعه عنوان کرد.
به گفته جنتی، در مسابقات و گفت وگوها اولا بسیاری از نخبگان شناسایی شده و می توان از آنها در امور مختلف بهره برداری کرد و از طرفی اینگونه مسابقات جنبه آموزشی داشته و باعث رشد و ارتقای افراد خواهد شد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در بحث علوم اجتماعی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی هم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان همواره برگزاری اینگونه کرسی های آزاد اندیشی را در دانشگاه ها از ضروریات بیان داشته اند، افزود: باید اینگونه کرسی ها در سطح دانشگاه بصورت تمرین برگزار و در جامعه پیاده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته