دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کل سازمان امور مالیاتی :

شرکت های زیر مجموعه آستان قدس رضوی مالیات می‌دهند/تحقق 95 درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به بودجه

سید کامل تقوی نژاد،‌رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه کلیه آستان‌‌ها مانند آستان قدس رضوی در کشور از پرداخت مالیات معاف هستند،‌گفت: با وجوداین،‌ شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی باید مالیات پرداخت کنند و بر همین اساس برای عملکرد خود در سال گذشته اظهار نامه مالیاتی پر کرده‌اند.
کد خبر : 111632

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست خبری ظهر امروز که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،‌ با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت مالیاتی و درآمدهای دولت در این بخش گفت: درآمدهای مالیاتی ایران در 4 ماه نخست سال جاری به 27 هزار و 500 میلیارد تومان رسید که از رشد 29 درصدی این درآمدها حکایت دارد.درآمدهای مالیاتی در سال جاری نشان از تحقق ٩٥ درصدی نسبت به بودجه مصوب و تحقق ٩٩.٥ درصدی نسبت به پیش‌بینی سازمان دارد.


وی در ادامه با اشاره به درآمد ١٦ هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان از محل مالیات مستقیم افزود:این رقم نشان‌دهنده تحقق ٩٩ درصدی نسبت به پیش‌بینی بودجه بوده و رشد ٢٥ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرده است.


وی ادامه داد: در بخش مالیات بر ارزش‌افزوده نیز در‌آمد ٤ ماهه سازمان ١١ میلیارد تومان بود که ٨٩ درصد نسبت به بودجه مصوب را محقق کرده و رشد ٣٥ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.


تقوی‌نژاد گفت: 3500 میلیارد تومان از درآمدهااز محل مالیات بر‌ارزش‌افزوده، مربوط به عوارض می‌شود که بعد از وصول به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.


وی ادامه داد: در سال گذشته، 2700 میلیارد تومان تحت عنوان مالیات سلامت دریافت شد و این در حالی است که در 4 ماه سال جاری 920 میلیارد تومان از این محل کسب درآمد شده است.


وی با اشاره به اینکه امسال 5 میلیون و 447 هزار اظهار نامه الکترونیکی برای اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت شده،‌ افزود: این رقم رشد 11 درصدی را در این بخش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.


تقوی نژاد گفت: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، 563 هزار مودی در سامانه ثبت نام کرده‌اند و تاکنون 140 هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در این بخش وصول شده که از این میزان 88.4 هزار میلیارد تومان مالیات و 52.5 هزار میلیارد تومان به عوارض است.


وی پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی در سال 95 را 86 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با عملکرد سال گذشته،‌ رشد 29 درصدی را نشان می دهد.


وصول 4500 میلیارد تومان از معوقات مالیاتی


رئیس کل سازمان مالیاتی کشور رقم کل معوقات مالیاتی را ۴۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و فرار مالیاتی را بین ۱۳ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا پایان تیرماه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی وصول شد؛ این در حالی است که برخی از این مطالبات در سال‌های گذشته ایجاد شده است.


وی افزود: همچنین از رقم مذکور ۸ هزار میلیارد تومان متعلق به کسانی است که کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگران قرار داده‌اند.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از برنامه ساماندهی کارت‌های بازرگانی با همکاری اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: این کارت‌ها باید تقسیم‌بندی شوند، در عین حال صدور کارت ویژه برای مؤدیان خوش‌حساب در دستور کار قرار می‌گیرد. در این زمینه پیشنهادی توسط سازمان امور مالیاتی مطرح شده که وزیر اقتصاد با آن موافقت کرده است که بر اساس آن قرار است در مبادی ورودی ۴ درصد مالیات علی‌الحساب به کالاهایی که وارد می‌شوند تعلق گیرد که هماهنگی‌های آن انجام شده است.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی خبر داد و افزود: شناسایی مؤدیان فاقد پرونده مالیاتی و واحدیابی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.


تقوی‌نژاد بر محرمانگی اطلاعات مالیاتی و عدم افشای اطلاعات مالیاتی تاکید کرد و گفت: استفاده از اطلاعات مالیاتی جرایم سنگینی دارد و این سازمان از اطلاعات مودیان تنها در خصوص شناسایی میزان مالیات بهره خواهد برد.


وی به اجرای طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با تلاش همکاران توانستیم نرم‌افزار این طرح را در کشور بومی کنیم و در سال 95 نیز برای این منظور 7 حوزه کاری و 75 زیر پروژه تعریف شده است.


تقوی نژاد ادامه داد: با اجرای کامل این طرح،‌تمامی کارها الکترونیکی شده و شفافیت اقتصادی ایجاد می شود زیرا رابطه بین مودی و مامور قطع خواهد شد.


وی به فراخوان مرحله 7 ثبت نام مشمولان مالیاتی اشاره کرد و گفت: در این مرحله که مرحله پایانی به شمار می‌رود کلیه اشخاص حقوقی که درآمد دارند با هر حجم فروش و فعالیتی ثبت‌نام خواهند کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته