دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1395 - 15:00
در گفت‌وگو با آنا؛

بهروز عطایی: در المپیک خوب بودیم ولی عالی نبودیم/ لوزانو تغییری در تیم ملی ایجاد نکرد

کارشناس والیبال گفت: الان وقتش رسیده است که دوباره هدایت تیم ملی را به مربیان ایرانی سپرد و اگر فدراسیون دنبال مربیان خارجی است باید به فکر جذب مربیان تراز اول دنیا مانند «رزنده» یا «آناستازی» باشد.
کد خبر : 111602

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی والیبال ایران در اولین حضورش در رقابت های المپیک موفق شد به جمع 8 تیم برتر این رقابت‌ها راه یابد و بعد از باخت مقابل ایتالیا از گردونه رقابت‌ها حذف شد. این نتیجه از دیدگاه بسیاری از کارشناسان والیبال ایران نتیجه خوبی تلقی می‌شود و هدف فدراسیون ایران را در اولین تجربه حضورش در المپیک، قرار گرفتن در بین 8 تیم برتر این مسابقات می‌دانستند.


بهروز عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در اولین حضورش در رقابت‌های المپیک گفت: «ما در ابتدا باید ببینیم خواسته فدراسیون و اعضای کادرفنی از تیم ملی چی بود و می‌خواستیم در این رقابت‌ها به چه چیزی برسیم. به نظر من استراتژی فدراسیون و اعضای کادر فنی قرار گرفتن در بین 8 تیم برتر این رقابت‌ها بود که به این نتیجه هم رسیدند. این اتفاق رخ داد و فدراسیون هم به هدفش رسید و این نشان دهنده پیشرفت در والیبال ایران است.»


وی ادامه داد: «اگر بخواهیم از دیدگاه رسیدن به هدفمان در المپیک نگاه کنیم باید از عملکرد ملی‌پوشان تقدیر کرد اما از بعد کیفیت فنی و نوع بازی که ارائه دادیم جای بحث وجود دارد. ما نوسانات زیادی در این رقابت ها داشتیم و در بعضی از بازی‌ها بسیار خوب عمل می کردیم و در چند بازی هم عملکرد خوبی نداشتیم. ما در 3 بازی مقابل کوبا، لهستان و مصر بسیار خوب عمل کردیم و مقابل آرژانتین، روسیه و ایتالیا خوب نبودیم. تیمی که در یک تورنمنت بین المللی شرکت می‌کند باید در همه بازی‌ها عملکرد یکسانی داشته باشد و نباید نوسانات زیادی در تیم وجود داشته باشد.»


عطایی در رابطه با تاثیر فضای المپیک روی عملکرد ملی پوشان والیبال ایران بیان کرد: «بازیکنان ایران در بازی‌های بزرگ جهانی شرکت کردند و کاملا با جو مسابقات حساس و مهم آشنا بودند اما فضای المپیک با سایر رقابت‌‌ها تفاوت زیادی دارد. فضای المپیک تاثیر ذهنی روی عملکرد تیم‌ها می‌گذارد و متاسفانه این تاثیر روی تیم ما هم گذاشته شد. در مجموع ما خوب بودیم اما عالی نبودیم. عملکرد فدراسیون قابل دفاع است. نکته دیگری که در المپیک در بازی‌های تیم ملی قابل مشاهده بود حس بردن در بازیکنان بود. ما در بازی مقابل مصر و کوبا شاهد بودیم که بازیکنان بازی فوق العاده ‌ای انجام ندادند اما موفق شدند این دو تیم را شکست دهند. این مساله برای تیم ملی بسیار مهم است که توان بردن در هر شرایطی را دارد.»


وی افزود: «ما توان بردن بعضی از تیم‌ها را واقعا نداریم و فاصله زیادی بین این تیم‌ها با تیم ملی والیبال ما است. شاید برخی از کارشناسان اعتقاد داشته باشند که چون ایران همه تیم‌های جهان را برد می‌تواند از سد همه تیم‌ها بگذرد، در حالی که شاید ما ایتالیا را برده باشیم اما در یک برهه زمانی خاصی که آنها ضعیف بودند و ما هم در اوج آمادگی بودیم موفق به بردن آنها شدیم، ولی در واقعیت تیم‌هایی مانند ایتالیا از ما سرتر هستند.»


عطایی در خصوص ادامه کار لوزانو با فدراسیون با توجه به اتمام قرارداد این مربی گفت: «در سال‌های اخیر مربیان خارجی زیادی در والیبال ایران مشغول کار شدند اما به جز «ولاسکو»، بقیه مربیان تاثیر زیادی روی والیبال ما نگذاشتند. «کواچ» و «لوزانو» که بعد از «ولاسکو» روی نیمکت تیم ملی نشستند نتوانستند تغییراتی در تیم ملی ایجاد کنند. به نظر من الان وقتش رسیده است که دوباره هدایت تیم ملی را به مربیان ایرانی سپرد و اگر فدراسیون دنبال مربیان خارجی است باید به فکر جذب مربیان تراز اول دنیا مانند «رزنده» یا «آناستازی» باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته