دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1394 - 15:25

«نتانیاهو» برای اخلال در توافق هسته‌ای دست به دامان رسانه‌های آمریکایی شد

نخست‌وزیر اسرائیل که نتوانسته بود کشورهای غربی را از توافق هسته‌ای با ایران بازدارد، این‌بار برای توجیه نارضایتی خود و اسرائیل از توافق بر سر پرونده هسته‌ای ایران به رسانه‌های آمریکایی پناه آورده است.
کد خبر : 11157

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «مصری‌الیوم»، دقتر نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» تاکنون علاوه بر مصاحبه‌های مطبوعاتی، با شبکه‌های خبری «ان‌بی‌سی»، «ای‌بی‌سی» و «سی‌ان‌ان» گفت‌وگو کرده است تا بتواند کشورهای غربی را از توافق هسته‌ای با ایران بازدارد.


براساس این گزارش، «نتانیاهو» در این مصاحبه‌ها گفته است: معتقدم که این توافق‌نامه (اشاره به توفق بر سر چارچوب‌ها که پنج‌شنبه گذشته ایران و گروه 5+1 به آن دست یافتند) برای ایران یک رویا و برای کشورهای جهان همچون کابوس است.


وی در خلال مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا گفت: همه جهان دستیابی به توافق با کره‌شمالی را جشن گرفتند و آن را پیروزی بزرگی خواندند و بازرسی‌ها تنها توانست برنامه هسته‌ای آن‌ها را محدود کند. همه از این توافق استقبال کردند ولی در نهایت همه دریافتند که آن توافق «بد» بود و منجر به وضع کنونی در کره‌شمالی شد.


«نتانیاهو» افزود: معتقدم که این موضوع اکنون برای ایران نیز صادق است ولی ایران بسیار خطرناک‌تر از کره‌شمالی است. ایران کشوری اسلامی است که می‌خواهد بر منطقه و جهان تسلط یابد و این موضوع را می‌توان از لابه‌لای سخنان روحانیون آنجا فهمید. ایرانی‌ها پیش‌تر شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند و اکنون بر سر توافق با آمریکا جشن می گیرند و به خیابان‌ها می‌ریزند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته