دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1394 - 13:23
یک متخصص گوش، حلق و بینی:

خارش گوش به همراه درد نشانه بروز عفونت قارچی یا باکتریایی است

یک متخصص گوش، حلق و بینی نسبت به خارش گوش در فصل بهار هشدار داد و گفت: خارش گوش به همراه درد نشانه بروز عفونت قارچی یا باکتریایی است که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.
کد خبر : 11154

دکتر حنیف اخوت در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه خارش گوش در فصل بهار شیوع می‌یابد، گفت: خارش گوش همانند سایر بیماری‌های حساسیتی و آلرژیک در فصل بهار شایع می‌شود که اگر این خارش‌ها به صورت موقتی بروز یابد نگران کننده نیست و با ماساژ قسمت جلوی لاله گوش بهبود می‌یابد اما اگر خارش، آزار دهنده و با درد همراه باشد باید بسیار سریع به پزشک مراجعه کرد.


وی افزود: خارش گوش در فصل بهار در افرادی که سابقه ابتلا به حساسیت، آلرژی و اگزما دارند بیشتر دیده می‌شود و این افراد بیش از سایر افراد مستعد این بیماری هستند.


این متخصص گوش، حلق و بینی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: برای خارش گوش هیچ وسیله‌ای مانند کلید، کبریت، سنجاق سر و ... نباید از مجرای گوش به داخل فرو برده شود زیرا این امر می‌تواند خطر بروز عفونت گوش را نیز به همراه داشته باشد.


اخوت حساسیت پوستی را یکی دیگر از دلایل خارش گوش در فصل بهار دانست و گفت: حساسیت پوستی می‌تواند به علت قرار گرفتن پوست در معرض مواد شوینده، رنگ مو، الیاف لباس، گرد و خاک و ... ایجاد شود.


وی با بیان اینکه افزوده شدن درد به خارش گوش باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: اگر درد به خارش گوش افزوده شود نشانه بروز عفونت قارچی یا باکتریایی است که نیاز به مصرف قطره آنتی بیوتیک و تمیز کردن مجرای گوش توسط پزشک دارد.


این متخصص گوش، حلق و بینی در پایان خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود برای اجتناب از بروز خارش و عفونت گوش همیشه گوش را خشک نگه‌دارند و پس از استحمام نیز گوش را به وسیله سشوار از فاصله دور خشک کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته