دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1394 - 13:45
معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

برنامه «قند پهلو» طرح «خط سفید» را در سطح ملی و فرامرزی معرفی کرد

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه کمپین «آسمان آبی- زمین پاک»، تفکری است که باید رواج پیدا کند، گفت: آموزش و رسانه‌های جمعی به عنوان دو رکن اساسی در اصلاح فرهنگ ترافیک، نقش بارزی در تغییر نگرش و باورهای رفتاری مردم دارند و از این رو، لازم است در راستای پیاده‌سازی طرح «خط سفید» که در ذیل کمپین مذکور مطرح است، به منظور تصحیح و بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان از ظرفیت بالقوه رسانه‌ای بهره گرفت.
کد خبر : 11148

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی افزود: طبق سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در جهت رویکردهای ترویجی کمپین «آسمان آبی- زمین پاک» و با توجه به طیف وسیع مخاطبان سیما، به منظور فرهنگ‌سازی‌ و جهت‌ دادن به افکار عمومی، تعاملات سازنده‌ای با رسانه ملی در خصوص آموزش و مهارت‌آموزی در حوزه حمل‌ و نقل و ترافیک صورت پذیرفته و استفاده از ظرفیت برنامه پرمخاطب «قند پهلو» نیز در همین راستا مدّ نظر قرار گرفت.


میرزایی با اشاره به اینکه برنامه‌ طنز «قند پهلو» که در ایام نوروز از شبکه آموزش سیما پخش شد، توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند، یادآور شد: این برنامه‌ با پشتوانه جذابیت و محبوبیت مردمی، توانست علاوه بر تزریق شادی در جامعه، لبخندی اندیشمندانه بر لب مخاطب نشانده و با استفاده از محتوا و ظاهر آموزشی هدفمند و کار‌شناسی شده، به ارتقای عملکردهای ترافیکی در جامعه بپردازد و تلاش کرد تا آموزش رفتارهای ترافیکی صحیح به مخاطبان عام را در جهت بسط و گسترش نگرش جدید در اذهان شهروندان، نهادینه کرده و با رخ‌نمایی معضلات ترافیکی و خطرات پیدا و پنهان آن بر زندگی اجتماعی، یک طنز فاخر ادبی را رقم بزند.


وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگانی از کشورهای افغانستان و تاجیکستان نیز در این سری از برنامه «قند پهلو» حضور داشتند، تصریح کرد: موضوع «خط سفید» به صورت ویژه در این برنامه، موجب شد تا اهمیت این موضوع، علاوه بر مقیاس ملی، به صورت فراملی و فرامرزی در تبادل با سایر فرهنگ‌ها تبیین شده و مورد تأکید ویژه قرار گیرد و به صورت غیر مستقیم به مردم این دو کشور نیز معرفی شود.


میرزایی با اعلام اینکه پارامترهایی همچون خودخواهی، عدم ایثار و از خودگذشتگی، فدا کردن مصالح جمعی به خاطر منافع فردی، عدم انسجام اجتماعی و فرهنگی در میان شهروندان و در ‌‌نهایت، بی‌نظمی‌های فرهنگی حاکم بر ساختار زندگی اجتماعی در بروز و ظهور معضل ترافیک بسیار مؤثر است، گفت: از مهم‌ترین راهکار‌ها و استراتژی‌های فرهنگی و اجتماعی برای حل این مسئله، تغییر در باور‌ها و نگرش افراد با بهرمندی از ابزار‌های اجتماعی همچون آموزش و رسانه‌های جمعی است.


معاون آموزش سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک همچنین با تأکید بر اینکه برنامه «قند پهلو» در ایام نوروز عملاً به سفیر ادبی طرح «خط سفید» و معرفی این طرح به مردم کشورهای همزبان و همجوار کشورمان تبدیل شد، اضافه کرد: تحقق این هدف با استفاده از برنامه‏‌های مخاطب‌پسند به راحتی امکان‌پذیر است و ظرفیت طنز به عنوان یک قالب ادبی اصلاح‌گر، در صورت انتخاب عناوین تأثیرگذار و هدفمند، می‌تواند در جهت کاهش مسائل و مشکلات جاری در جامعه به درستی مورد استفاده قرار گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب