دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1395 - 06:00

تکمیل سه‌گانه در سه‌گانه اوسین بولت؛ سریعترین مرد دنیا، دومین ورزشکار پرافتخار المپیک

اوسین بولت با اضافه کردن سومین طلا در مسابقه 4 در 100 متر امدادی به دو طلای 100 و 200 متری که پیش‌ازاین کسب کرده بود تبدیل به اولین ورزشکاری شد که توانسته است در سه دوره المپیک هر سه طلای این سه ماده را از آن خود کند.
کد خبر : 111403

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، اوسین بولت با کمک به تیم 4 در 100 متر امدادی جامائیکا برای کسب عنوان قهرمانی توانست سومین مدال طلای خودش در ریو و نهمین مدال طلایی‌اش در همه ادواری که در المپیک شرکت کرده است را کسب کند. او همچنین با این مدال توانست جایگاه خودش را به‌عنوان بزرگ‌ترین دونده سرعت تاریخ جهان و همچنین برترین ورزشکار رشته دوومیدانی مستحکم کند.


اوسین بولت توانسته است سه‌گانه در سه‌گانه بی‌نظیری را که پیش‌ازاین قولش را داده بود در این رقابت‌ها با قهرمانی در ماده‌های 100، 200 متر و 100×4 متر امدادی عملی کند. این رکوردشکنی در سه المپیک پیاپی بوده است.




اوسین بولت پس از کسب این عنوان به خبرنگاران گفت: «این چیزی بود که شما می‌خواستید. من بهترین هستم. من می‌خواهم تا دیروقت به تفریح و شادی بپردازم. زمانی که من این مسیر را شروع کردم هیچ‌وقت به این فکر نکرده بودم که ممکن است روزی به این جایگاه برسم.»


اوسین بولت با این تعداد مدال طلا پس از مایکل فلپس که 23 مدال طلا دارد دومین ورزشکار برتر تاریخ المپیک به شمار می‌آید.با توجه به این حقیقت که ریو 2016 آخرین المپیک اوسین بولت خواهد بود او به تلویزیون برزیل گفت: «باوجوداینکه خیلی ناراحت هستم، خوشحال نیز هستم. من بسیار شگفت‌زده شدم و واقعاً از شما طرفدارانم سپاسگزارم، این چیزی به‌جز عشق نمی‌تواند باشد و این حمایت‌ها به من روحیه می‌دهد. برای همه حمایت‌هایی که انجام دادید متشکرم.»




بولت در هر سه ماده‌ای که طلا گرفته است صاحب رکورد نیز هست. در مسابقه 4 در 100 امدادی جامائیکایی‌ها توانستند با اختلاف چند صدم ثانیه قبل از ژاپن از خط پایان عبور کنند. رکورد جامائیکا 37.27 ثانیه و رکورد ژاپن 37.60 ثانیه بود که ژاپنی‌ها با این رکورد توانستند رکورد این ماده در آسیا را ارتقا دهند. آمریکا در این مسابقه سومین تیمی بود که از خط پایان عبور کرد اما به این خاطر که آنها از خط خود خارج‌شده بودند از نتایج نهایی حذف شده و تیم کانادا که توانست رکورد ملی خودش را بهبود ببخشد با رکورد 37.64 مدال برنز را به گردن آویخت.


اوسین بولت در مورد عملکرد تیمش گفت: «هم‌تیمی‌هایم مرا کاملاً همراهی کردند. ما با اطمینان کامل و بدون شک و تردید چوب امدادی را به یکدیگر رساندیم.»





جاستین گاتلین رقیب بولت در این رقابت‌ها بود که پس از خطا و حذف در مسابقه 4 در 100 امدادی موفق به کسب مدال نشد و تنها با کسب مدال نقره 100 متر مسابقاتش را در ریو 2016 به پایان رساند. او بااینکه از این موضوع ناراحت بود اما جسورانه گفت: «این نتیجه برای من یک نقطه تاریک و کابوس وار بود. تمام تلاش‌های طاقت فرسای من بی‌نتیجه ماند. شما فکر می‌کردید که من در 34 سالگی به‌قدر کافی سریع نخواهم بود. در 35 سالگی من سریع‌تر از گذشته خواهم شد. من هیچ‌گاه نگفته‌ام که این آخرین المپیک من خواهد بود و این نتیجه مرا برای کسب مدال و قهرمانی در رقابت‌های جهانی سال بعد تشنه‌تر کرده است.»


تیم 4 در 100 متر امدادی بانوان آمریکا موفق شد مدال طلای رقابت بانوان را از آن خود کند و آلیسون فلیکس توانست پنجمین مدال طلای المپیکی خود را کسب کند. آنها با ثبت رکورد 41.01 پیش از تیم جامائیکا با رکورد 41.36 از خط پایان عبور کردند و تیم بریتانیا نیز با رکورد 41.77 به مقام سوم 4 در 100 متر امدادی بانوان دست‌یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته