دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 14:09

دو حزب اسپانیا برای تشکیل دولت توافق کردند

حزب متعلق به نخست‌وزیر اسپانیا توافقی را با یک حزب میانه‌روی این کشور امضا کرد که شانس تشکیل یک دولت جدید در اسپانیا بعد از نه ماه بن‌بست سیاسی را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 111297

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، حزب متعلق به ماریانو راخوی، نخست‌وزیر موقت اسپانیا توانست یک توافق را با حزب میانه‌‌روی سیودادانوس امضا کند.


راخوی قرار است بر اساس این توافق در تاریخ 31 اوت (10 شهریور) با حمایت حزب سیودادانوس نامزدیش را برای نخست‌وزیری در پارلمان به رأی بگذارد و در عین حال حزب راخوی نیز باید دست به یک سری تدابیر ضد فساد مورد درخواست سیودادانوس بزند.


هیچ حزبی در اسپانیا از زمانی که انتخابات پارلمانی دسامبر (آذر 94) گذشته برگزار شد، نتوانسته اکثریت را در پارلمان کسب کند و تکرار انتخابات در ماه ژوئن (تیر) نیز نتوانست این بن‌بست را بشکند با این حال حزب راخوی همچنین بزرگترین حزب پارلمان محسوب می‌شود.


سخنگوی حزب راخوی گفت: «این توافق با سیودادانوس که چهارمین حزب بزرگ پارلمان است می‌تواند آغاز یک رابطه صمیمی باشد.»


با این حال این دو حزب روی هم رفته همچنان نتوانسته‌اند آرای کافی برای رای اعتماد تاریخ 31 اوت (10 شهریور) داشته باشند و به میزان 6 رای از مجموع 176 رای لازم برای این رای اعتماد کم دارند.


اگر این دو حزب به رغم این شراکت نیز نتوانند اکثریت مذکور را کسب کنند دور دوم رای‌گیری دو هفته بعد از 31 اوت (10 شهریور) برگزار خواهد شد و در این دور آنها تنها لازم است اکثریت حداقلی داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته