دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1395 - 09:44
تا زمانی که وضعیت تحریم مشخص نشود مشکل مهمات برطرف نمی‌شود

مهدی هاشمی: اس300 هم به ایران آمد اما هنوز از مهمات ورزشی خبری نیست/ از عملکرد تیراندازان در المپیک راضی هستم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: همه حریفان ما 4 سال با بهترین امکانات تمرین کردند و روزی 300 فشنگ تیر می زدند در صورتی که تیراندازان ما حتی سه ماه مانده به المپیک هنوز فشنگ در اختیار نداشتند و در این اواخر اردوهای خارج از کشور که می رفتیم بدون دغدغه تیر می‌انداختند.
کد خبر : 111291

مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره نتایج تیم ملی تیراندازی در المپیک ریو گفت: «تیم ما اولین گروهی بود که در این رقابت‌ها به میدان رفت و به طور طبیعی تیراندازان نسبت به ورزشکاران دیگر استرس بیشتری داشتند چرا که ما برای رسیدن به المپیک سختی های بسیار زیادی کشیدیم.»


وی افزود: «با شرایطی که تیم تیراندازی در این چند وقت اخیر داشت و ما حتی در آماده کردن فشنگ و مهمات مشکل داشتیم به نظرم کسب 5 سهمیه آن هم زمانی که چهار تای آن متعلق به بانوان است نتیجه قابل قبولی بود. ضمن اینکه با همه این دغدغه‌ها و مشکلات، دو تیرانداز ما موفق شدند به مرحله فینال صعود کنند. ما امیدوار بودیم که بانوان بر روی سکوی المپیک بروند و مدال آور این رقابت ها باشند اما باید یادمان باشد که این مسابقات المپیک است و بهترین‌های جهان در آن شرکت کرده بودند و همه برای کسب بهترین نتیجه می جنگیدند. ضمن اینکه جو مسابقات به قدری سنگین بود که حتی بهترین تیراندازان دنیا هم نتوانستند به فینال صعود کنند و حتی الهه احمدی در فینال مسابقات با اختلاف کمی از رقیبش عقب افتاد.»


رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: «5 سال پیش ما پیش‌بینی کرده بودیم که درسال 2016 پنج سهمیه المپیک کسب می‌کنیم که همین اتفاق هم افتاد. هم اکنون برای المپیک 2020 به طور حتم مطمئن هستیم که 8 سهمیه را کسب می‌کنیم و در آن المپیک مدال آور هم خواهیم بود. اگر مشکلات مالی که در این چندسال اخیر گریبان‌گیر فدراسیون ما نمی‌شد به طور حتم امروز مدال آور هم بودیم اما متاسفانه وقتی ذهن ورزشکار ما درگیر این است که اردو دارد یا ندارد و آیا برای تمرین بعدی فشنگ به او می رسد یا اینکه باز هم تمرین خشک باید انجام دهد نباید توقع داشته باشیم که در المپیک نتیجه بگیرد.»


هاشمی بیان کرد: «همه حریفان ما 4 سال با بهترین امکانات تمرین کردند و روزی 300 فشنگ تیر می‌زدند در صورتی که ورزشکاران ما حتی سه ماه مانده به المپیک هنوز فشنگ در اختیار نداشتند.»


رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه از عملکرد تیراندازان رضایت دارد یا خیر، اظهار کرد:« ورزشکاران ما تلاش کردند و در این چند وقتی که برای المپیک آماده می‌شدند از دل و جان مایه گذاشتند. شرایط می‌توانست بهتر از این باشد و ما مدال آور باشیم اما با همین حداقل‌ها به نظرم افتخارات زیادی به دست آوردیم.»


هاشمی همچنین به عملکرد جام بزرگ و خراب شدن سلاحش در جریان مسابقه اشاره کرد و گفت:«زمان مسابقه جام بزرگ شرایط جوی خوب نبود و وزش باد بسیار زیاد بود که همین موضوع باعث شد این ورزشکار تمرکزش بهم بریزد. از طرفی موضوع خراب شدن سلاحش هم مسئله مهمی نبود چرا که وقتی او تیرهایش به خطا می رفت سلاحش را کمی دستکاری کرد وگرنه مربیان در مورد خراب بودن سلاح او به جمع بندی نرسیدند. متاسفانه شرایط بد جوی باعث شد تا او نتواند رکوردهای خودش را دوباره تکرار کند و در همان مرحله مقدماتی با عنوان بیست و هفتمی به کار خود پایان دهد.»


رئیس فدراسیون تیراندازی همچنین در مورد ادامه فعالیت با «لازلو» سرمربی تیم ملی تیراندازی گفت: « هنوز جلسه کمیته فنی برگزار نشده است و ما در این مورد صحبت نکردیم اما آن‌چیزی که مشخص است بدهی‌های فدراسیون سرسام آور است و ما نمی‌توانیم همکاری مان را با این مربی به شکل فعلی ادامه دهیم و به طور حتم با او به صورت پاره وقت کار خواهیم کرد.»


وی همچنین به برنامه فدراسیون جهت فراهم کردن مهمات و فشنگ اشاره کرد و گفت:« متاسفانه این مشکل مملکت ماست و هنوز هم برطرف نشده است. تا زمانی که وضعیت تحریم مشخص نشود مشکل مهمات تیراندازی هم برطرف نمی شود. اس 300 هم به ایران آمد اما هنوز مهمات ورزشکاران مشکل دارد و به خوبی تامین نمی شود.»


هاشمی در پاسخ به اینکه به دنبال تولید فشنگ در داخل کشور برای تیراندازان هستند یا خیر، عنوان کرد:« تولید داخلی را شروع کردیم و قرار است یک سری مهمات و فشنگ را داخل ایران تولید کنیم اما کیفیت آنها به قدری پایین است که تنها برای تمرین ورزشکاران به کار می‌آید و نمی توانیم در مسابقات رسمی از آنها استفاده کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته