دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 12:22

جیبوتی، پادگان ارتش‌های جهان شد

گرچه همگان کشور جیبوتی را با 23 هزار کیلومتر مربع یکی از کوچک‌ترین کشورهای منطقه محسوب می‌کنند ولی موقعیت این کشور باعث شده است تا نیروهای نظامی کشورهای مختلف در آنجا فعالیت کنند.
کد خبر : 111245

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت تی‌آرتی‌ ترکیه، کشور کوچک 23 هزار کیلومتر مریعی جیبوتی در جنوب یمن قرار دارد و به محلی برای جولان نیروهای نظامی کشورهای مختلف ازجمله آمریکا، فرانسه، ایتالیا و ژاپن تبدیل شده است.


گرچه این کشور شرق آفریقا به‌دلیل وسعت اندکش به سختی قابل مشاهده است، ولی به‌دلیل واقع شدن در تنگه باب‌المندب از موقعیت استراتژیکی برخوردار است که کشورهای دارای ارتش قدرتمند در جهان را مایل به لشکرکشی به آنجا کرده است. اکنون چهار پایگاه نظامی آمریکا، فرانسه، ایتالیا و ژاپن در یمن فعال است که انتظار می‌رود با حضور چین و عربستان، تعداد این پایگاه‌ها به شش افزایش یابد.


طبق گزارش‌های رسمی، فرانسه 900 نظامی در پایگاه نظامی خود مستقر کرده است و سالانه 34 میلیون دلار برای اجاره پایگاه نظامی پرداخت می‌کند. همچنین آمریکا 4 هزار نظامی را در پایگاه خود مستقر کرده است و سالانه 63 میلیون دلار اجاره پرداخت می‌کند.


ایتالیا 90 هزار نظامی را مستقر کرده است و سالانه 34 میلیون دلار پرداخت می‌کند و ژاپن، 600 نظامی مستقر کرده است و سالانه 30 میلیون دلار می‌پردازد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته