دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 16:02
در گفت‌و‌گو با آنا؛

مه‌لقا جام‌بزرگ: در المپیک کسی دلش به حال ما نسوخت/ علت اینکه چرا سلاحم خراب شد را از لازلو بپرسید

بانوی تیرانداز کشورمان گفت: زمانی که در مرحله مقدماتی در تفنگ سه وضعیت در 50 متر به میدان رفتم شرایط جوی به‌هم ریخت و باد به شدت می وزید.
کد خبر : 111202

مه‌لقا جام‌بزرگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره حضور در رقابت‌های المپیک و عنوان بیست و هفتمی که در این مسابقات به دست آورد، گفت: «مسابقات را خیلی خوب شروع کردم و امید داشتم بتوانم در مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت 50 متر عنوان بهتری را به دست بیاورم اما متاسفانه نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که 10 تیر آخر من خراب شد و نتوانستم نتیجه قابل قبولی کسب کنم.»


وی افزود: «در این دورانی که برای المپیک تمرین می‌کردیم همه سختی ها را به جان خریدیم که در المپیک بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که 10 تیر آخر من خوب به هدف نخورد و عنوان بیست و هفتمی را به دست آوردم.»


بانوی المپیکی کشورمان در پاسخ به اینکه شرایط بد آب و هوایی باعث شد 10 تیر آخر را خراب کند، اظهار کرد: «نمی توانم بگویم صرفا به خاطر این موضوع بود البته که شرایط بد آب و هوایی در روند کارم تاثیر منفی داشت اما چیزی که برای من مهم است این بود که این مسابقات را از دست دادم و باید برای چهار سال دیگر تلاش کنم.»


جام بزرگ با بیان اینکه گروه اول ورزشکاران کاروان امام رضا(ع) در مسابقات المپیک بودند و به همین دلیل استرس بالایی داشتند، عنوان کرد: «هر مسابقه‌ای استرس و حساسیت خودش را دارد اما شرایط المپیک با همه مسابقات فرق دارد. در این رقابت‌ها بهترین‌های جهان حضور دارند و همه برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. کار تیراندازان وفتی سخت شد که حتی نفرات مطرح تیراندازی جهان هم نتوانستند راهی فینال شوند و شرایط به نفع کسانی رقم خورد که تیرهای خود را زودتر زده بودند. ما قبل از اینکه به المپیک اعزام شویم آمادگی بسیار خوبی داشتیم و همه مطمئن بودیم که الهه احمدی نتیجه خوبی به دست می آورد اما متاسفانه شانس با ما یاری نکرد و آن‌چیزی که مدنظرمان بود اتفاق نیفتاد.»


بانوی المپیکی کشورمان در ادامه به وضعیتی که قبل از اعزام به ریو داشتند، اشاره کرد و گفت: «با شرایط سختی به المپیک رسیدیم. البته من فکر می‌کردم که چون گروه ما نفرات اولی بودند که در المپیک مسابقه دادند نتوانستیم خوب نتیجه بگیرند اما بعد از آن وقتی به ادامه مسابقات توجه کردیم گویا ورزشکاران دیگر هم در این رقابت ها نتوانستند خوب نتیجه بگیرند. به هر حال المپیک امسال گذشت و ورزشکاران برخی از رشته‌ها برای رسیدن به المپیک با سختی‌ها و کمبود امکانات بسیار زیادی مواجه بودند.»


وی ادامه داد: «برای کشوری که قرار است ورزشکارانش در بزرگترین میدان ورزشی رقابت کنند نباید مسائل مالی دغدغه اصلی آنها باشد. وقتی من ورزشکار سه ماه مانده به المپیک هنوز فشنگ برای تمرین ندارم چطور انتظار کسب بهترین نتیجه را از من دارند؟! رشته تیراندازی به تمرکز بالا و قرار گرفتن در شرایط مسابقه نیاز دارد. به طور حتم اگر ورزشکاری بتواند با بهترین‌های جهان رقابت کند در المپیک نتیجه قابل قبولی می‌گیرد اما متاسفانه دیدید که ما یکی یکی اعزام‌هایمان قبل از المپیک لغو می شد و حتی فشنگ برای تمرین نداشتیم. در مسابقات المپیک کسی دلش برای ما نمی سوزد و بگوید چون شما فشنگ برای تمرین نداشتید پس به شما امتیاز می دهیم.»


جام بزرگ در پایان به خراب شدن سلاحش در جریان مسابقات اشاره کرد و گفت:« متاسفانه سلاحم در حین مسابقه خراب شد و این موضوع بر روند کارم تاثیر گذاشت البته بهتر است علت این اتفاق را از لازلو سرمربی تیم بپرسید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته