دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 10:30

استاندار زنجان: 535 پروژه در هفته دولت در زنجان اجرایی می‌شود یا به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار زنجان گفت: همزمان با هفته دولت امسال، 535 پروژه با 10 هزار و 455 میلیارد ریال اعتبار توسط دستگاه‌های اجرایی، دهیاری ها و شهرداری های این استان اجرایی می‌شود یا بهره برداری می رسد.
کد خبر : 111170

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جمشید انصاری گفت: همزمان با هفته دولت امسال، 535 پروژه با 10 هزار و 455 میلیارد ریال اعتبار توسط دستگاه های اجرایی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها این استان اجرایی و یا بهره‌برداری می‌رسد.


جمشید انصاری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت هفته دولت افزود: امسال طی این هفته بخشی از پروژه‌ها عمرانی، اجرایی و طرح‌ها اقتصادی در دست اجرا به بهره‌برداری می‌رسد.


به گفته وی، در سطح استان زنجان 194 پروژه عمرانی با 2 هزار و 558 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی توسط دستگاه های اجرایی به بهره‌برداری می‌رسد.


استاندار زنجان گفت: از محل اعتبارات دهیاری‌های این استان نیز 261 پروژه با 190 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و این تعداد، پروژهای کوچکی هستند که در سطح روستاهای استان توسط دهیاری‌ها افتتاح می‌شود.


انصاری تعداد پروژه های قابل بهره برداری توسط شهرداری‌ها تابعه استان زنجان در هفته دولت را 42 پروژه اعلام کرد و افزود: 329 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده است.


وی ادامه داد: در کنار پروژه‌های عمرانی بیان شده که به بهره‌برداری می‌رسد، عملیات اجرایی تعدادی از پروژه ها در سطح استان زنجان با تأمین اعتباری که برای آنان انجام شده، آغاز می‌شود.


استاندار زنجان گفت: در این استان عملیات اجرایی 30 پروژه عملیات اجرایی با حدود هفت هزار و 942 میلیارد ریال آغاز می‌شود.


انصاری، بزرگترین و مهمترین پروژه‌هایی که همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد را نیروگاه 'زنجان یک' و خط دوم راه آهن زنجان – قزوین عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی نیروگاه شماره یک زنجان با حدود 300 میلیون یورو و 12 هزار میلیارد ریال به طور رسمی توسط وزیر نیرو آغاز می‌شود.


وی تأکید کرد: در عملیات اجرایی دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین در دو قطعه آغاز شده و عملیات تملک در این مسیر نخواهیم داشت، پیش بینی می شود این پروژه 171 کیلومتری طی 2 سال در چهار قطعه با سه هزار و 700میلیارد ریال هزینه به پایان برسد.


استاندار زنجان گفت: عملیات اجرایی هشت پروژه با 434 میلیارد ریال اعتبار در حوزه شهرداری ها آغاز خواهد شد.
انصاری به بهره برداری از پروژه های اقتصادی - سرمایه گذاری اشاره کرد و یادآورشد: 31 طرح سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری با هشت هزار و 210 میلیارد ریال سرمایه گذاری مردم و حمایت سیستم بانکی به بهره برداری می‌رسد که این پروژه ها اشتغالزایی یک هزار و 15 نفر را موجب می‌شود.


وی اظهارکرد: پروژه‌هایی که عملیات اجرایی و بهره برداری آن در هفته دولت آغاز می‌شود حدود 20 هزار میلیارد ریال است که از این تعداد هشت هزار و 200 میلیارد ریال برای پروژه های قابل بهره برداری و حدود 12 هزار میلیارد ریال نیز برای پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب